Ga naar de inhoud

Medewerking gezocht aan mijn Masterproef

Home Forums Familie van gedetineerden Medewerking gezocht aan mijn Masterproef

  • Auteur
    Berichten
  • #1969
    Nelle Willem
    Deelnemer

      Beste,

      mijn naam is Nelle Willem en ik studeer Criminologie aan de Universiteit van Gent.
      Ik zit in het laatste jaar en daar hoort een Masterproef bij.

      De titel van mijn Masterproef luidt: ‘De impact van detentie op de familie van gedetineerden en hun toekomstperspectief’. Ik zou graag willen onderzoeken hoe het is om met de gevangenschap van een familielid te moeten leven en wat de gevolgen ervan zijn op sociaal, emotioneel, financieel en relationeel vlak, en ook hoe de familie de toekomst voor ogen ziet.

      De reden van deze keuze is omdat ik vind dat de persoonlijke omgeving van de gedetineerde vaak over het hoofd gezien wordt. Er is wel veel steun en opvang, maar toch vind ik dat er weinig rekening met hen gehouden wordt door beleidsmakers. Daarom wil ik het verhaal van jullie in kaart brengen.

      Dit zou ik graag doen aan de hand van interviews met familieleden van gedetineerden en jij bent dus een mogelijke kandidaat. Een interview zal ongeveer 1u30 à 2u duren en zal plaatsvinden op het tijdstip en de plaats van Uw keuze.

      Ik wil U er ook graag op wijzen dat er geen persoonlijke gegevens zullen gebruikt worden in de Masterproef. Ikzelf zal de enige zijn die de interviews zal lezen en verwerken. In het verslag komt enkel een algemene conclusie en namen worden nooit vermeld.

      Zou U mij graag willen helpen:
      bel naar 0494/179001 of mail naar nelle.willem@ugent.be.

      Alvast bedankt!

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.