Ga naar de inhoud

Men vriend zit in Hasselt

Home Forums Familie van gedetineerden Men vriend zit in Hasselt

  • Auteur
    Berichten
  • #1847
    van hout wendy
    Deelnemer

      Men vriend had een enkelbandje gekregen op 01/06/2012 eindelijk weg uit de gevangenis te Antwerpen en trug thuis. Wij dolgelukkig en de kinderen ook uiteraard. Wij verhuizen naar Merksplas omdat ik daar een eigendom heb dus alles aangevraagd via Elektronisch Toezicht in Brussel en via de justitie assisten alles is geregeld, dus we verhuizen naar Merksplas. Tot de dag dat men ex-vriend verschillende klachten indiend bij de politie die allemaal gelogen zijn, hiervan hebben we ook bewijzen dat alles gelogen is van men ex-vriend. En die ex heeft zelf 2,5 maand in de gevangenis van Turhout gezeten. Op een morgen op 3 september staat de politie hier om mijn vriend te komen halen, en terug naar de gevangenis in Antwerpen te brengen. De directie van Antwerpen gelooft alle leugens van mijn ex-vriend. Tot op heden heb ik via een advocaat alles op tafel gelegd bij het psd en directie, nee u vriend krijgt zen enkel band niet meer terug. Zo heb ik alle moed opgegeven en ben ik men vriend gaan bezoeken in Antwerpen. Ik naar daar wat gebeurd er nu, men vriend is daar niet meer is overgebracht naar Hasselt. Dit is voor mij echt hopeloos om daar naartoe te gaan, ook met de kinderen is dit niet haalbaar en als je geen auto hebt voor de moment is dit echt hopeloos onbegonnen werk. Hoe kan iemand zen overplaatsing aanvragen naar Merksplas omdat ik zelf in Merksplas woon is dit veel makkelijker en kan ik men vriend toch bezoeken. Wie kan mij hier in helpen ben echt ten einde raad en mis men vriend heb hem al vanaf 03/09/2012 niet gezien.:( 🙁 🙁 🙁

      #1848

      Beste Wenvh,

      Het moet inderdaad geen gemakkelijke situatie voor je zijn. Kan je bij iemand terecht om erover te praten?

      Om een transfer aan te vragen naar een andere gevangenis, moet je vriend dit zelf aanvragen bij de directie. Het is de directie die dan in overleg met de directie van Merksplas de aanvraag zal moeten bekijken. Is er plaats? Kan er een wissel zijn tussen gedetineerden? Indien ja, dan kan je vriend een goedkeuring krijgen, maar het kan ook zijn dat zijn aanvraag wordt geweigerd. Dan kun je niet veel meer doen, enkel afwachten en het later nog eens opnieuw proberen.

      Indien je nog vragen hebt, advies wenst of nood hebt aan een ondersteunend gesprek, kan je steeds terecht bij mij collega’s in Merksplas. Hieronder vind je hun contactgegevens.

      CAW De Kempen – Justitieel Welzijnswerk Turnhout
      Stationstraat 82 – 2300 Turnhout
      014-43 80 88
      jww@cawdekempen.be

      Aarzel niet om contact met hen op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      Fax. 050 31 76 89 maaikebervoet@cawregiobrugge.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.