Ga naar de inhoud

Met SPOED!!! vragen Gevangenis Antwerpen

Home Forums Familie van gedetineerden Met SPOED!!! vragen Gevangenis Antwerpen

  • Auteur
    Berichten
  • #1301
    Sal
    Deelnemer

      Mijn vriend zit sinds kort in de gevangenis van Antwerpen, ik heb eerder een bericht geplaatst, maar ik heb nog een aantal belangrijke vragen waar ik graag antwoord op zou willen.Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

      Kan ik op een of andere manier in contact komen met zijn advocaat?

      Kan ik de naam van zijn advocaat krijgen door het te vragen aan de gevangenis zelf?

      Kan zijn advocaat mij advies geven als ik vragen heb?

      Kan ik een kopie van mijn paspoort voor en achterkant opsturen in een brief aan mijn vriend zodat hij mij kan aanmelden voor de bezoekerslijst?

      Wat moet er op de envelop staan; voorkant zijn naam en adres en naam van de gevangenisachterkant; mijn naam en adres?

      Hoelang duurt het als ik een brief vanuit Nederland stuur, is deze dan binnen 1 dag binnen?

      Kan iemand bij de balie van de gevangenis een boodschap of telefoonnummer doorgeven aan mijn vriend?

      Waar zou ik terecht kunnen voor meer informatie en vragen zoals deze in Antwerpen?

      Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen,ik kijk uit naar een reactie, ik zou het heel erg waarderen!

      #1305
      fibi
      Deelnemer

        hallo Sally,
        in contact komen met zijn advocaat zal indien jullie samen wonen wel lukken denk ik maar als je de naam niet weet moet je deze vragen aan je vriend die kan de naam je opsturen in een brief aan u want van de gevangenis denk ik niet dat je die zal krijgen. advies geven dan zal die advocaat waarschijnlijk maar willen doen als hij daar de toelating voor heeft van je vriend hoor, maar ik ken jullie situatie niet hé.
        een copie van je paspoort kan je inderdaad opsturen naar je vriend. je stuurt het gericht aan de naam van je vriend – adres van de gevangenis- indien je het celnummer weet kan je het er ook bijplaatsen op de achterzijde kan je uw adres schrijven , is voor als tegenadres en zo weet hij van wie de brief is .
        hoelang het duurt van uit Nederland weet ik niet. maar rekenen toch maar op meer dan een dag, bent zo nooit bedrogen.
        een telefoonnummer of boodschap zullen ze denk ik niet willen doorgeven dat zal je zelf in je brief moeten schrijven .
        voor meer informatie zou je best eens contact opnemen met de gevangenis in Antwerpen , dan weet je daar meer van .
        hopende u een klein beetje van dienst te zijn geweest wens ik u veel sterkte .

        #1341
        Djeezes
        Deelnemer

          x De gegevens van de advocaat kan je vragen aan de gedetineerde zelf.
          x De gevangenis geeft geen gegevens vrij over gedetineerden (wet van de privacy.
          x Op verzoek van de gedetineerde kan zijn/haar advocaat met u zaken bespreken.
          x Kopie paspoort mag u opsturen, maar mag u ook meebrengen de eerste maal dat u hem bezoekt.
          x Gegevens enveloppe: naam gedetineerde, Begijnenstraat 42, 2000 Antwerpen. En op de juiste plek ook de afzender vermelden.
          x Hangt af van de snelheid van de Nederlandse en Belgische posterijen. U kan ook de brief afgeven aan het onthaal van de gevangenis. Dat bespaart u een postzegel.
          x Boodschappen, telefoonnummers of berichten worden niet doorgegeven … u dient zulke zaken in een briefje te vermelden.
          x In de gevangenis zelf.

        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.