Ga naar de inhoud

Moederdag…

Home Forums Familie van gedetineerden Moederdag…

  • Auteur
    Berichten
  • #2278
    dede
    Deelnemer

      • We hebben je gezien, jonge moeder die met gebogen hoofd en zichtbaar groot verdriet snel, snel, snel, de gevangenis bent binnengelopen – je had geen zin in een kop koffie of in een bloemetje van Thuisfront, want je wilde vooral niemand in de ogen kijken…
      • We hebben je gezien, stille jonge moeder helemaal vanuit De Panne gekomen met trein en bus – een hele reis is dat, en je doet dit reeds zeven jaar lang. Elke zaterdag, vroeg ik? Nee, zei je wat verontwaardigd, wat denk je wel? Elke dag van de week, en dat zonder één keer te mankeren…
      • We hebben je gezien, oude wijze oma die – toen ik je ‘veel coerage’ toewenste – met veel mildheid in je ogen zei: Ach, ik kom hier nu reeds zestien jaar en heb nog veertien jaar te gaan… Maar ‘coerage’, dat heb ik wel. Ik heb trouwens geen andere keuze…
      • We hebben je gezien, moeder (en vader) helemaal vanuit Engeland naar hier toe gekomen. Jullie waren zo opgetogen en zo blij-verwonderd over de tent van Thuisfront die daar stond! En bij het afscheid hebben jullie onze beide handen vastgenomen en wel tien keren ‘Thank you very match – It’s so nice…’ gezegd.

      Vandaag wensen wij van harte nog eens extra een ‘gelukkige moederdag!’ aan alle moeders, oma’s, partners, vriendinnen, familieleden… van alle gedetineerden in Vlaanderen en Nederland. met deze wens er bij:

      EN TOCH, EN TOCH, EN TOCH…
      blijven op bezoek komen,
      blijven geloven,
      blijven hopen,
      blijven naar de toekomst kijken,
      blijven gaarne zien…

      Geef toch vooral de moed niet op! Wij hebben groot respect voor jullie allen!

      Namens Thuisfront – een vrijwilliger die gisteren aan de tent in Brugge stond (zaterdag 9 mei 2015)

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.