Ga naar de inhoud

moeite om het te accepteren

Home Forums Familie van gedetineerden moeite om het te accepteren

  • Auteur
    Berichten
  • #951
    ilse
    Deelnemer

      hallo,
      sinds vier maanden zit mijn vriend gedetineerd in duitsland (zelf woonachtig in nl). ik ben hier gekomen om te praten over de situatie want je heb geen nederlandse site’s voor zo iets. het voelt zo erg dat hij gevangen zit. door een misstap en een verkeerde keuze zit hij nu vast en alles is nog onzeker. hij moet pas in december voorkomen en waarschijnlijk staat hem een paar jaar te wachten. in die vier maanden dat hij nu zit is onze dochter geboren. we zijn elf jaar bij elkaar en wilde een gezin stichten. helaas heeft hij een verkeerde keuze gemaakt waardoor hij nu vast zit. het gemis van hem en dat hij zijn dochter niet ziet opgroeien doet heel veel pijn. ik vind het dan ook moeilijk om de situatie te accepteren zoals hij is. mede doordat ik nog niet weet waar ik aan toe ben en hoe lang alles gaat duren. we mogen elkaar nu een keer per maand zien en hij mag een keer per week bellen. helaas moet dit alles in het duits waardoor we nog niet goed kunnen praten over wat er allemaal gebeurd is en hoe hij tot zo iets is gekomen. we kunnen wel schrijven dus gedachtes hebben we wel gewisseld over het hoe en waarom.
      begrijpen doe ik het wel, ik ken hem immers al 11 jaar. maar de keuze die hij heeft gemaakt zou ik nooit maken. echter zijn de gevolgen natuurlijk zo groot dat had hij ook niet gewild.

      gr ilse

      #968
      Meisje_80
      Deelnemer

        Hallo Ilse,

        Geen makkelijke situatie tussen jullie 2. Hij zover weg in Duitsland. Is er geen mogelijkheid dat hij naar Nederland kan overkomen?
        Niet leuk voor hem dat hem zijn dochter niet ziet opgroeien! Maargoed dat zij het allemaal nog niet begrijpt!
        Hebben jullie elkaar al kunnen bezoeken met of zonder jullie dochtertje?
        Ik zou zeggen probeer hem zoveel mogelijk te schrijven, dat doe ik ook naar mijn vriend.
        Hoop dat er vlug duidelijkheid komt in jullie situatie en zo te weten komen waar jullie aan toe zijn!

        Groetjes

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.