Ga naar de inhoud

Nieuwe moderator, nieuwe pagina’s.

Home Forums Familie van gedetineerden Nieuwe moderator, nieuwe pagina’s.

  • Auteur
    Berichten
  • #336
    Geert
    Sleutelbeheerder

      Beste bezoekers van dit forum,

      Bij deze zou ik mezelf eens officieel willen voorstellen. Ik ben Geert, een kennis van Guy Bryon, en Guy heeft mij kort voor zijn dood gevraagd om zijn taak als moderator en technische web site beheerder over te nemen.

      Ik ben dus ook lid geworden van de Thuisfront werkgroep, een groep van mensen die ook na de dood van Guy deze website zal blijven ondersteunen.

      Nu heb ik ook een vraag voor jullie. Ik zou graag naast dit forum één of meerdere pagina’s aan deze site toevoegen met pure praktische informatie: bezoekuren en procedures voor bezoek aan de verschillende instellingen, adressen en contact gegevens van verschillende organisaties en wat die organisaties juist doen, links naar andere interessante websites, en meer van zulke informatie.

      Als jullie dergelijke informatie hebben, kunnen jullie die dan doorsturen naar geert@thuisfront.be? Ik hoop in de loop van de volgende weken daar dan één of meerdere pagina’s mee te kunnen vullen die je dan op deze website terug kan vinden.

      #338
      simonna
      Deelnemer

        Vergadering in Leuven JW 28 april 2008

        Deze vergadering verliep vrij emotioneel.

        Begeleidster N. tekende in een soort diagram de haast oncontroleerbare emoties die zij een normale reactie noemde op een abnormale situatie. Ze tekende hoe die emoties heel hevig en snel de bovenhand namen maar ook hoe ze na een tijdje stabiliseerden om soms weer hevig toe te slaan maar minderlang of vlugger in hevigheid afnamen.

        Er werden traantjes gelaten, iedereen herkent zich daarin, het is een blijvend gevecht, je wil je zoon zien, het blijft je kind, maar altijd weer moet hij daar achter blijven. De kontakten verlopen dan eens vlot en dan weer stroef. Er is ziveel dat je ahd kunnen zeggen, maar je deed het niet, of het was niet het gepaste moment. Of je voelde bepaalde dingen die hij zei als een verwijt aan. Je moet steeds op de punten van je tenen gaan staan, vooral niet de verkeerde dingen zeggen.
        Als het je partner is dan mag je toch maar alweer alleen naar huis, de tijd is zo kort en de avonden zo lang. Je hebt zelf zoveel troost nodig.
        En toch schiep deze vergadering een nauwere band dan anders nog, er was ook meer vertrouwen, erkenning…

        En och, soms twijfel je, en ook, je zou zo graag willen dat het nooit gebeurd was…

        Volgende vergadering 26 mei.

        #339
        simonna
        Deelnemer

          [b]Mijn zoon is een gedetineerde…
          [/b]

          Ik kan niet meer,

          Ik vrees dat dit niet lang meer duren kan

          Ik wacht op nieuws,

          Ik smeek de telefoon

          Ik kus de hoorn

          Want daaruit komt zijn stem

          Mijn moede benen

          Lopen vanzelf naar zijn spoor…

          Mijn stok laat ik thuis

          Als ik naar hem toe strompel soms;

          Mijn hart bloedt

          Want ik zie hem niet.

          Ik zou kruipen

          Als het moest

          Om hem even te zien

          De poorten negerend, de deuren op slot,

          De formaliteiten, hoe vernederend ook

          Meelijdende woorden

          Maar ook cynische praat,

          Onbegrip som, en dan eens een glimlach

          Of vriendelijk woord van bewakers

          Gevangenisdeuren gaan moeilijk open

          Ook voor hun moeders.

          Als ik hem zie

          Dan is het om weg te gaan

          En het begint alles opnieuw

          Het hart van een moeder ziet het anders

          Dan de rechter en de opinie

          Moraalridders, rechters en burgers,

          Hij is mijn zoon en mijn kind

          Gebrandmerkt, veroordeeld, beoordeeld

          Voor mij ligt dat anders…

          (Naam van de moeder bekend – jan.2005)

          #342
          maatje
          Sleutelbeheerder

            Dank om het delen over de bijeenkomst!
            Dank om het gedicht!

            lieve groet,
            maatje

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.