Ga naar de inhoud

Onderzoek invloed van re-integratie op de sociale omgeving van (ex-)gedetineerde

Home Forums Familie van gedetineerden Onderzoek invloed van re-integratie op de sociale omgeving van (ex-)gedetineerde

  • Auteur
    Berichten
  • #3157
    Nele Rosseel
    Deelnemer

      Hallo allemaal

      Mijn naam is Nele Rosseel, ik zit momenteel in mijn laatste jaar van de opleiding Criminologie aan de universiteit Gent. Voor mijn masterproef doe ik onderzoek naar de invloed van re-integratie op de sociale omgeving van (ex-)gedetineerden. Er is weinig tot geen onderzoek verricht rond dit thema, waardoor ik jullie hulp nodig heb.

      Ik ben nog op zoek naar participanten die willen deelnemen aan dit onderzoek. Concreet ben ik op zoek naar mensen die een nauwe band hebben/hebben gehad met iemand die een tijd in detentie heeft doorgebracht maar reeds teruggekeerd is in de samenleving en dus het re-integratieproces heeft doorlopen. Het is de bedoeling dat de persoon uit het sociale netwerk de (ex-)gedetineerde al kende en dus ook de re-integratie van de persoon in kwestie heeft meegemaakt. Het verhaal van het familielid, de vriend(in) of iemand uit de ruimere sociale omgeving staat hierbij centraal.

      Ik zou aan de hand van een ANONIEM (online) interview inzicht willen krijgen in de beleving en ervaring omtrent de re-integratie. De informatie uit het interview wordt ALLEEN VOOR DIT ONDERZOEK gebruikt. Wil jij deelnemen aan dit onderzoek, heb je verdere vragen of ken je mensen die zouden willen deelnemen laat hieronder een berichtje na of mail naar nele.rosseel@ugent.be

      Bedankt om mij te helpen afstuderen!

      Met vriendelijke groeten
      Nele Rosseel

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.