Ga naar de inhoud

Onderzoek welzijn gevangenen Gent

Home Forums Familie van gedetineerden Onderzoek welzijn gevangenen Gent

  • Auteur
    Berichten
  • #2496
    Sander Coens
    Deelnemer

      Beste mensen

      Mijn naam is Sander Coens. Ik ben master student in de opleiding Conflict & Development aan de universiteit van Gent. Ik doe een onderzoek(je) naar de impact van COVID-19 en de ingevoerde maatregelen ter beperking van de verspreiding van het virus op gedetineerden en het gevangeniswezen meer in het algemeen. De pandemie en lockdown wegen zwaar op iedereen en waarschijnlijk niet het minste op gevangenen. Ik zou graag achterhalen hoe zij de vorige en huidige lockdown (hebben) ervaren en hoe zij en de gevangenisinstitutie in zijn geheel hier mee is omgegaan.
      Het lijkt mij nodig dat er meer aandacht wordt gegeven voor mensen in een ‘dubbele lockdown’.

      Toegang tot gevangenen als student-onderzoeker is heel moeilijk, daarom vraag ik aan u als familie/partner/vriend(in) of u bereid zou zijn ervaringen te delen van uw gedetineerde familie/partner/vriend(in), via (online) interview of eventueel mailcorrespondentie.
      ANONIMITEIT WORDT ZEKER GEGARANDEERD en de informatie wordt ALLEEN VOOR DIT ONDERZOEK gebruikt. Het onderzoek komt daarna in de database van de Universiteit Gent terecht. Wie weet brengt dit de gevangen toch wat meer in het licht en kunnen eventuele onrechten meer besproken/aangepakt worden.
      Mijn focus ligt op de gevangenis van Gent, maar ervaringen vanuit andere gevangenis zou eventueel ook nuttig kunnen zijn.
      Als u hiertoe bereid zou zijn mag u me steeds een mailtje sturen naar: sandercoens@ugent.be.
      Hartelijk dank!

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.