Ga naar de inhoud

Ongestoord bezoek Antwerpen

Home Forums Familie van gedetineerden Ongestoord bezoek Antwerpen

  • Auteur
    Berichten
  • #1481
    Anoniem

      Ik heb opgevangen wanneer je ongestoord bezoek wil in Antwerpen dat zowel de gedrtineerde als de bezoeker dit moet aanvragen, wie kan mij dit bevestigen?

      #1482

      Beste Pinckypink,

      In Brugge geldt het volgende:

      Voorwaarden:
      – De gedetineerde is minimum drie maanden gedetineerd en er is een bewezen, bestaande langdurige relatie.
      – De gedetineerde mag geen strikt regime hebben of bezoek achter glas ontvangen.

      Wie mag er op bezoek gaan:
      Iedere persoon die meerderjarig is en die een duurzame affectieve relatie met de gedetineerde kan aantonen. vb. de levenspartner die deel uitmaakt het van het gezin, de persoon die gedurende 6 maand belangstelling heeft getoond, …

      Organisatie:
      – Max. 3x per maand kan dit bezoek doorgaan gedurende 2 uren in een speciaal daartoe ingerichte kamer
      – U dient eerst een principiële goedkeuring te krijgen. Zowel u als de gedetineerde dient dit bezoek aan te vragen. Na de goedkeuring dient de gedetineerde een bezoekuur te reserveren. Pas na bevestiging is de reservatie definitief. Een reservatie kan niet verplaatst worden.
      – Als bezoeker ondergaat u een normale toegangscontrole.
      – U kunt als bezoeker frisdranken aankopen enkel voor de aanvang van het bezoek via drankjetons.

      Nog vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Bervoet Maaike
      CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
      Refugestraat 1
      8200 Sint-Andries
      050 31 01 07
      jww@cawregiobrugge.be

      #1532
      Djeezes
      Deelnemer

        Ja, na drie maand detentie kan de gedetineerde een aanvraagformulier invullen voor ‘ongestoord bezoek’. Zijn (haar) partner dient er ook eentje in te vullen. Het formulier is te bekomen aan de ingang en dient daar ook te worden afgegeven.

        #1537
        Achterblijver
        Deelnemer

          Is het in Dendermonde ook zo dat de bezoeker het moet aanvragen? Mijn man heeft nu al toestemming voor een aantal data voor ongestoord bezoek, maar ik heb zelf niks aangevraagd. Gaat dat dan wel goed?

          #1544

          Beste Achterblijver,

          Normaal gezien geldt in iedere gevangenis dit principe, nl. dat zowel de gedetineerde als de bezoekende partner ongestoord bezoek dient aan te vragen. Dit omdat men zeker wil zijn van de wederzijdse toestemming. Dit zal dus hoogstwaarschijnlijk ook het geval zijn in Dendermonde.

          Om zeker te weten of alles in orde is, zou ik je aanraden om contact op te nemen met de gevangenis van Dendermonde op het nummer: 052 33 91 33

          Of met de dienst Justitieel Welzijnswerk Dendermonde op het nummer:
          052 25 99 54

          Met vriendelijke groet,

          Maaike Bervoet
          CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst
          Refugestraat 1
          8200 Sint-Andries
          050 31 01 07
          jww@cawregiobrugge.be

          #1548
          Achterblijver
          Deelnemer

            Ik heb het inmiddels nagevraagd… ik hoef als bezoeker geen aanvraag in te dienen. Misschien is dat omdat ik als regelmatige bezoeker en echtgenote inmiddels geregistreerd sta?

            In Dendermonde is het ook zo dat al na één maand ongestoord bezoek aangevraagd kan worden.

            #1554

            Beste,

            Het kan inderdaad zijn, dat het geven van een toestemming, niet nodig is omdat je bent getrouwd en omdat je regelmatig op bezoek gaat.

            Blijkbaar zijn er toch nog een aantal verschillen tov de gevangenis in Brugge. Dus best altijd eens informeren bij de desbetreffende gevangenis of Justitieel Welzijnswerk.

            Indien je nog vragen hebt, aarzel niet om contact met me op te nemen.

            Met vriendelijke groet,

            Maaike Bervoet
            CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst
            Refugestraat 1
            8200 Sint-Andries
            050 31 01 07
            jww@cawregiobrugge.be

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.