Ga naar de inhoud

Onvriendelijke behandeling Brugge

Home Forums Familie van gedetineerden Onvriendelijke behandeling Brugge

  • Auteur
    Berichten
  • #2261
    Anouk
    Deelnemer

      Pfff, wat een onvriendelijke mensen in de gevangenis van Brugge! Ik belde ivm post die mijn vriend na 2 weken! nog altijd niet ontvangen heeft (gewone post, sommige zelfs kaartjes met amper 20 woorden erop, niets bijgevoegd in de omslag). Eén brief heeft hij ontvangen, 5 andere nog steeds niet. Hij zit niet op beperkingen, dus hij mag gewoon post ontvangen.
      Eerst word ik maar liefst 4 x verkeerd doorverbonden waarvan één keertje zowaar met de kuisploeg, en dan, na 4 x opnieuw naar de centrale te bellen, krijg ik van een héél onvriendelijke dame te horen “hij heeft hier toch niks anders te doen dan te wachten hé, dus zal een dagje meer of minder het verschil niet maken”.
      Ook eerder bij het vragen hoe lang het ongeveer duurt voor een gedetineerde gestort geld op zijn rekening krijgt ook al zo onvriendelijk behandeld “hij zal ‘t wel horen hé als ‘t erop staat”.
      En beschaafd Nederlands praten is ook al een probleem. Helaas, het dialect van Brugge is geen wereldtaal, dus niet iedereen begrijpt dat.
      De enige vriendelijke vrouw die ik daar al aan de lijn heb gehad is de vrouw van de medische dienst.

      #2263

      Beste Anouk,

      M’n naam is Kurt Vandenbroucke en ik ben hulpverlener bij CAW Noordwestvlaanderen, Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst.
      Indien je in de toekomst nog met dergelijke vragen zit (rond post, boekhouding enz) mag je ons steeds contacteren. Als organisatie die vertrouwd is met de gevangenis van Brugge gaan we je waarschijnlijk sneller kunnen informeren.

      Vriendelijke groeten,

      Kurt Vandenbroucke
      Refugestraat 1
      8200 Brugge
      kurt.vandenbroucke@cawnoordwestvlaanderen.be

      050/31 01 07

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.