Ga naar de inhoud

OP BEZOEK IN DE GEVANGENIS

Home Forums Familie van gedetineerden OP BEZOEK IN DE GEVANGENIS

  • Auteur
    Berichten
  • #1930
    Anoniem

      Hallo

      sinds woensdag zit mijn maatje in de gevangenis. Ik heb hem persoonlijk tot aan de poort gebracht waar hij zich moest aanmelden.

      De rit er naar toe was lang en hard, maar tergelijke tijd ook veel te kort en mooi, omdat er geen woorden nodig waren om elkaar te verstaan, omdat alles wat er werd gezegd gemeend en puur was…

      Het afscheid hebben we bewust kort gehouden!

      Gisteren belde hij voor het eerst vanuit de gevangenis.

      Hij zou graag willen dat ik op bezoek ga.

      Tot voor kort stond ik daar heel weigerachtig tegenover. Ik vond dat iedereen daar voor een reden zit en wie zijn gat brandt op de bladeren moest zitten.

      Het laatste jaar was voor mij een heel moeilijk jaar en als er één constante was in mijn leven dan was het mijn bewuste maatje wel!

      Nu pas besef ik hoe kortzichtig mijn ingesteldheid op bezoek in de gevangenis was.

      Ik wil hem nu ook niet laten vallen en hem het idee geven dat hij er alleen voor staat.

      Ik zou heel graag op bezoek bij hem gaan maar ben ergens bang van het onbekende.

      Kan iemand mij zeggen hoe het bezoeken van een gevangene in zijn werk gaat?

      Ik heb al op de site van de gevangenis de werking doorlezen, ken de bezoekuren, weet dat ik me op voorhand moet aanmelden, ben op de hoogte van de voorwaarden van het bezoek en weet waaraan ik me moet houden, mijn maatje is in het bezit van een kopie van mijn ID-kaart,…

      De vragen waar ik mee zit zijn:
      mag ik hem een knuffel en een zoen geven als we elkaar zien?
      wat als er meerdere bezoekers voor dezelfde gevangene zijn?
      kan je na een halfuurtje het bezoek afbreken of ben je verplicht het uur uit te zitten?
      wat mag mee naar binnen in de bezoekersruimte en wat niet?
      wat als de gevangene geen zin heeft me te zien?

      Wie kan me op deze en eventuele andere zaken een antwoord geven?

      Alvast bedankt!

      grtjes

      Triyama

      #1932
      Nora
      Deelnemer

        Hey Triyama,

        Ik begrijp je helemaal! bijna 6maanden geleden ben ik ook voor het eerst op bezoek gegaan bij mijn verloofde in de gevangenis. Ik had nooit gedacht dat ik hem daar zou moeten gaan bezoeken. De eerste weken vond ik dit vreselijk, nu lijkt het wel de normaalste zaak van de wereld.

        Hoe het bezoek verloopt hangt af van waar hij zit. Een kus en een knuffel is volgens mij wel altijd toegestaan. Een gedetineerde mag bezoek weigeren. Volgens mij mag er ook maar 1bezoek per dag dus als er al bezoek is geweest voor je, dan heb je geen recht meer om hem te zien.
        Veel van de regels hangt er echt vanaf waar hij zit. Mijn verloofde is 2keer overgeplaatst geweest en in elke gevangenis was het wel anders.

        Nog veel succes! ik hoop dat ik je wat heb geholpen.

        GRTS Nora

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.