Ga naar de inhoud

oproep

  • Auteur
    Berichten
  • #1112
    Manon Samyn
    Deelnemer

      Hallo iedereen,

      ik ben een studente journalistiek aan de Hogeschool West-Vlaanderen in Kortrijk. Voor mijn bachelorproef doe ik onderzoek naar wat er gedaan wordt voor moeders van gedetineerden. Hiervoor doe ik een oproep aan alle moeders van gedetineerden. Zouden jullie aub bereid zijn om met mij contact op te nemen? Ik besef dat dit niet voor iedereen even evident is, maar ik hoop toch op een reactie.

      Ik heb dit onderwerp gekozen omdat ik vind dat er veel te weinig aandacht is voor de situatie van de familieleden van gedetineerden. Via mijn bachelorproef wil ik een poging doen om de maatschappij te sensibiliseren.

      Iedereen die bereid is om mij hierbij te helpen is welkom!

      groetjes Manon Samyn

      #1136

      Dag Manon,

      Ik ken verschillende moeders van gedeterneerden in de buurt van Kortrijk.

      Dus ik kan wel aan deze moeders eens vragen of ze het zien zitten om met jou te praten.

      Maar het kan ook zijn dat ze dat enkel zien zitten als ik mee ben en nog een vraagje in hoe verre kan jij je vreemde talen?

      Het is omdat mijn toekomstige schoonmoeder van Italiaanse afkomst is en ik vermoed dat zij enkel Frans kan.

      En Manon zie jij het zitten om je te verplaatsen bijvoorbeeld naar Menen, want ik ken een moeder van een gedeterneerde die zich heel moeilijk kan verplaatsen.

      Dus in hoe verre wil jij in spanningen doen om met zo’n moeders te praten?

      En als je echt geen moeders vind, heb je er al eens aangedacht om naar Caroline van het 8urenhuis te gaan, om eens te vragen of dat zij moeders heeft die je kunnen helpen.

      Wil je wel niet kenbaar maken aan het 8urenhuis dat ik een relatie heb met een gedeterneerde?
      Ze weten het nog niet en ik wil niet dat ze zich zorgen maken waar het niet hoeft.

      Ik denk wel dat de straathoekwerker van ik en mijn (toekomstig) vriend er geen probleem zal mee hebben, normaal moet hij dat al onder vonden hebben dat ik en mijn vriend elkaar oprecht graag zien. Ik vertel het hen op een gepast moment liever zelf, oké.

      Het adres van het 8urenhuis is spoorweglaan 5 – 7 te Kortrijk. Die straat langs het spoor tussen het station en de Zwevegemsestraat (winkelstraat met buitenlandse winkeleigenaars). Het telefoonnummer is 056/24.42.56

      Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen bij je eindwerk, wat ik een heel positief onderwerp vind.

      Ik ben een ex – vrijwilligster van het 8urenhuis die nu een alleenwonende studente is.

      Veel succes in je studies!!!

      Els

      PS Je mag wel zeggen dat je van mij wist dat je daar terecht kon. Maar niet dat het via dit forum gebeurd is. Want het kan zijn als ze weten dat je van mij gezonden bent dat je een extra steuntje krijgt. Ze zien me daar namelijk heel graag. Je moet vragen achter Caroline, coördinator straathoekwerk.

      #1146
      Manon Samyn
      Deelnemer

        Ik ben uiteraard bereid om tot in Menen te gaan en mijn talen zijn vrij goed, normaal zou dat geen enkel probleem mogen vormen. Kun je eventueel vragen of zij bereid zijn om te praten en een afspraak maken of hun gegevens doorgeven als zij daarmee akkoord gaan, zodat ik een afspraak kan maken met die personen?

        Ik zal alvast ook eens contact opnemen met het 8urenhuis. Bedankt voor alle informatie die je mij gegeven hebt!

        Bedankt! groetjes Manon

        #1147

        Dag Manon,

        Het is hier bij mij thuis zelf momenteel kei druk.Wanneer ik die moeders zal zien weet ik nog niet zondag zie ik wel mijn vriend, maar ik kan dan niet praten met hem. Omdat ik mee ga met de jongerengroep waartoe ik behoor gaan zingen in de eucharistieviering in de kapel in Brugge.

        Dus van zodra ik kan zal ik de moeders die ik ken contacteren. Het kan wel zijn dat ze het heel moeilijk hebben om naar buiten te treden met hun situatie. Dus ik weet nog altijd niet of dat zij het wel aan durven.

        Mogen het ook moeders zijn waarvan hun zoon al weer vrij is? Want dan kan ik nog vlugger iemand contacteren. Want ik heb contact met de zoon.

        Groetjes,

        Veel succes in het 8urenhuis,

        Els

        #1148

        Dag Manon,

        Ik heb goed nieuws voor jou.

        Ik heb een moeder gevonden die bereid is met jou in gesprek te gaan. Het is wel een moeder van iemand die zijn straf al uitgezeten heeft.

        Ze heeft wel uitdrukkelijk gevraagd om naar Menen te komen. Het gesprek mag door gaan bij haar thuis.

        Ze zou graag hebben dat ik haar nummer aan jou bezorg. Maar ik zie dat om privacy redenen niet zitten op het forum.

        Kan je me een mailtje sturen met je mail – adres dan mail ik je haar nummer door?

        Je mag zeggen dat je van Els een vriendin van haar zoon gezonden bent.

        Ik moet wel zeggen dat die moeder een enorm moedig iemand is.

        Groetjes,

        Els

        busschje@skynet.be

        Heb je al resultaten van het 8urenhuis?

        #1151
        Manon Samyn
        Deelnemer

          Hallo,

          dat haar zoon terug vrij is, is geen probleem, maar ik hoop ook nog op een moeder waarvan haar zoon/dochter nog niet vrij is. Ik besef dat dit niet simpel zal zijn, maar het is wel essentieel voor mij eindwerk. Het is ook de bedoeling dat ik hun situatie verdedig dus ze moeten zeker geen schrik hebben om aangevallen te worden of zo.

          groetjes Manon

          #1152

          Dag Manon,

          Zie het als een begin via mond op mond – reclame kan je veel bereiken bij die doelgroep.

          De meeste moeders zijn gewoon beschaamd, omdat hun zoon in de gevangenis zit. Het is niet leuk om te moeten toe geven dat je kind het goede pad niet onmiddellijk vond.

          Dus mijn voorstel zou gewoon zijn vragen aan de moeder van de ex – gedeterneerde of dat ze geen andere moeders kent van zonen die wel nog binnen zitten.

          Als de moeder van de ex – gedeterneerde gelooft in je project wedden dat ze alles zal doen om haar lotgenoten naar je door te verwijzen.

          Dus zie het gewoon als een begin!!!

          Groetjes

          Els

          #1156

          Dag Manon,

          Ik heb zondag de aalmoezenier van de gevangenis gezien van Brugge. Ik ben zeker dat je via hem ook aan moeders kan geraken van gedeterneerden.

          Ik raad je dus aan van ook eens te bellen naar de gevangenis van Brugge en eens te vragen achter Tony.

          Groetjes,

          Els

          #1160
          Manon Samyn
          Deelnemer

            Ok, bedankt ik zal dat zeker doen!

            groetjes Manon

            #1161

            Manon,

            Je hebt geluk dat ik leer voor informatiebemiddelaar, hé in de bibschool in Gent.

            Maar ik be blij dat ik je aan de relevante bronnen die je nodig hebt, kan helpen.

            Dus het is een beetje een win – win – situatie.

            Groetjes,

            Els

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.