Ga naar de inhoud

oproep

  • Auteur
    Berichten
  • #1112
    Manon Samyn
    Deelnemer

      Hallo iedereen,

      ik ben een studente journalistiek aan de Hogeschool West-Vlaanderen in Kortrijk. Voor mijn bachelorproef doe ik onderzoek naar wat er gedaan wordt voor moeders van gedetineerden. Hiervoor doe ik een oproep aan alle moeders van gedetineerden. Zouden jullie aub bereid zijn om met mij contact op te nemen? Ik besef dat dit niet voor iedereen even evident is, maar ik hoop toch op een reactie.

      Ik heb dit onderwerp gekozen omdat ik vind dat er veel te weinig aandacht is voor de situatie van de familieleden van gedetineerden. Via mijn bachelorproef wil ik een poging doen om de maatschappij te sensibiliseren.

      Iedereen die bereid is om mij hierbij te helpen is welkom!

      groetjes Manon Samyn

      #1136

      Dag Manon,

      Ik ken verschillende moeders van gedeterneerden in de buurt van Kortrijk.

      Dus ik kan wel aan deze moeders eens vragen of ze het zien zitten om met jou te praten.

      Maar het kan ook zijn dat ze dat enkel zien zitten als ik mee ben en nog een vraagje in hoe verre kan jij je vreemde talen?

      Het is omdat mijn toekomstige schoonmoeder van Italiaanse afkomst is en ik vermoed dat zij enkel Frans kan.

      En Manon zie jij het zitten om je te verplaatsen bijvoorbeeld naar Menen, want ik ken een moeder van een gedeterneerde die zich heel moeilijk kan verplaatsen.

      Dus in hoe verre wil jij in spanningen doen om met zo’n moeders te praten?

      En als je echt geen moeders vind, heb je er al eens aangedacht om naar Caroline van het 8urenhuis te gaan, om eens te vragen of dat zij moeders heeft die je kunnen helpen.

      Wil je wel niet kenbaar maken aan het 8urenhuis dat ik een relatie heb met een gedeterneerde?
      Ze weten het nog niet en ik wil niet dat ze zich zorgen maken waar het niet hoeft.