Ga naar de inhoud

opvang kindjes gedetineerden

Home Forums Familie van gedetineerden opvang kindjes gedetineerden

  • Auteur
    Berichten
  • #1103
    Anoniem

      mijn nicht en haar man zitten voorlopig allebij in de gevangenis
      de dag van de feiten nl na de brand in hun huis waren we vlug ter plaatse
      waar ons de vraag gesteld werd of we de kids konden meenemen naar huis,
      natuurlijk doen we dat 3 zo’n dutskes.
      natuurlijk wisten we toen nog van niet beter dan dat het een accident was,maar
      enkele uren later kwamen we te weten dat ze allebei in verdenking gesteld
      waren voor brandstichting.
      waarna we om 12 uur s’nachts telefoon kregen of de kindjes konden blijven slapen
      en als het nodig was enkele dagen.
      ondertussen de brand was op 12 januari 2011 worden ze nog allebei voorlopig 28
      dagen aangehouden waardoor we met veel plezier de kindjes opvangen en al het
      mogelijke doen om het hen zo goed mogelijk te maken .
      maar weet iemand waar we terecht kunnen voor financiele steun want ik ben al
      overal geweest en naartoe gebeld en loop overal met mijn kop tegen de muur.
      zelfs bij het ocmw die al op de hoogte was van voor de brand van de financiele
      problemen van het koppel.
      daar de kindjes in een andere gemeente gedomicilieerd zijn dan wij moet maakt
      alles zo moeilijk .
      heeft iemand al zoiets meegemaakt ?
      we hebben zelf ook 3 kinderen en mijn pa dat ik ook in huis heb genomen die deels
      verlamd is .
      normaal mocht ikzelf vorige week donderdag na 10 maanden ziekte terug progressief starten
      op mijn werk maar door deze omstandigheden ziet het werk dat niet zitten en moet
      ik voorlopig nog verlenging vragen van mijn ziekte.
      waardoor ik natuurlijk veel minder verdien dan dat ik terug zou gaan werken.
      wij hebben een normaal inkomen maar ook niet zoveel om nog eens 3 kindjes bij
      te onderhouden zonder financiele steun. al zou ik ze zeker niet aan hun lot overlaten
      hoe moeilijk het ook is .
      het jongste is 5 maanden ,2,5 jaar en de oudste is 12 jaar.
      melk en pampers ,fruit om het even het is kostelijk
      mijn kindjes zijn 9 , 12 en 13 jaar
      onze rekeningen komen ook elke maand plus de was voor 9 personen het is niet simpel
      al een geluk dat er veel mensen zijn die een handje willen toesteken waar ik hen
      heel dankbaar voor ben .
      als iemand ons kan helpen met een antwoord op mijn vraag zou ik heel dankbaar zijn

      groetjes tettergat

      #1137

      Waar woon je precies, ongeveer is ook goed dan kan ik het voor jou eens uit zoeken.

      In het Kortrijkse weet ik verschillende organisaties van vrijwilligers die zeker bereid gaan zijn van je een handje toe te steken op financiële basis. Het zal wel natuurlijk in natura zijn. Cash geld geven die diensten nooit mee.

      In het Hasseltse heb ik een kloosterzuster waaraan ik het kan navragen.

      In het Gentse ken ik de staathoekwerkers.

      En voor heel west – en oost – vlaanderen kan ik je door sturen naar de coördinator van het straathoekwerk.

      In het Antwerpse heb je vzw ‘t dak die zeker met jou kunnen verder kijken hoe je steun kunt krijgen.

      Enkel in Vlaams Brabant zal ik eens moeten surfen. Voor een organisatie of een persoon die je verder kan helpen.

      Dus waar woon je ongeveer? Dan kan ik je misschien de contactgegevens geven van mensen die je kunnen verder helpen.

      Mijn mail is busschje@skynet.be

      Ik hoop dat de ouders tevreden gaan zijn met de zorg die je op neemt voor de kindjes.

      Misschien is het een pluspunt dat je werk het niet ziet zitten dat je progressief gaat werken. Je hebt zoal met al die zorgbehoevenden, de kinderen en je vader al genoeg werk denk ik. Ik denk zelfs dat het misschien handig zou kunnen zijn dat je beroep doet op een dienst gezinszorg. Natuurlijk moeten eerst de financiële probs onder handen genomen worden.

      Dus als jij me laat weten waar je woont, geef ik je de contactgegevens van de persoon die je verder kan helpen.

      Groetjes,

      Els

      #1898
      carina
      Deelnemer

        vind echt lief dat je de kindjes hebt opgevangen meen ik uit grond van mijn hart en wil je graag finacieel helpen indien u dit toelaat

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.