Ga naar de inhoud

overleven

Home Forums Familie van gedetineerden overleven

  • Auteur
    Berichten
  • #2051
    mildheid
    Deelnemer

      Hoe overleef ik dit? Hoe houd ik stand? Wat kan helpen?

      #2052

      :kiss: :kiss: :kiss:Overleven doe je door dag per dag te bekijken en het te doen zoals jij het voelt soms zal da makkelijk zijn maar soms ook moeilijk zeker in het begin maar wees er maar zeker van dat het went want de mens is een overlever veel moed toegewenst.

      #2054

      Beste Mildheid,

      Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan, tav de omgeving van gedetineerden.

      Geconfronteerd worden met een detentie van een naaste is moeilijk en gaat gepaard met heel wat gevolgen en tegenstrijdige gevoelens. Overleven is, zoals Ingrid zegt, dag per dag bekijken, proberen het positieve in de negativiteit terug te vinden, je optrekken aan de kleine dingen, steun zoeken, …

      Het is steeds mogelijk om met onze dienst een afspraak te plannen om je hierin verder te ondersteunen. Ik werk binnen de gevangenis van Brugge en Ruiselede, maar ook in andere regio’s heb je een Justitieel Welzijnswerk. Zie onderstaande link.

      http://www.steunpunt.be/onderwerpen/detentie/justitieel_welzijnswerk/contactgegevens_jww

      Indien je woont in het gerechtelijk arrondissement Brugge kan er steeds met mij een afspraak gepland worden.

      Als je nog vragen hebt of nood hebt aan een gesprek, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      #2056
      mildheid
      Deelnemer

        Hallo dames

        Dank je wel voor de ondersteunende woorden.
        Maaike, ik zal proberen contact nemen met JWW in mijn regio, bedankt!
        Het is met vallen en opstaan, momenteel leef ik ‘verdoofd’, met heel wat onzekerheden.
        :unsure:

        Kop op, zeggen ze dan, maar dat is niet simpel, ik doe mijn best…

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.