Ga naar de inhoud

Overplaatsing Brugge?

Home Forums Familie van gedetineerden Overplaatsing Brugge?

  • Auteur
    Berichten
  • #1556
    Sien
    Deelnemer

      Hey,

      ik ben vandaag op bezoek geweest bij mijn ex-vriend. Hij vertelde dat een cipier hem gezegd had dat hij misschien volgende week overgeplaatst wordt naar de gevangenis van Brugge omdat ze hem daar medisch beter zouden kunnen opvolgen.

      Voor de bezoeken zou dit niet zo handig zijn, want het is natuurlijk veel verder rijden. Ik moet er een uur over doen. Op zijn minst…

      Ik vraag me af wat er in Brugge anders is qua medische behandeling dan in de gevangenis van Dendermonde?
      Hoe komen we te weten of hij idd overgeplaatst wordt en wanneer?

      Als hij in Brugge zit, hoe zit het dan met de bezoekregeling. Moet het bezoek daar ook weer aangevraagd worden. Of sta ik automatisch op de lijst terug?

      Hoe gaat het bezoek in zijn werk? Is het glasbezoek ook of tafelbezoek?

      Pff…ik was het nu net beetje gewoon met de regeling en nu mss weer al die veranderingen. Ik zal ginds ook maar max 1 keer per week kunnen gaan denk ik. want ik heb nogal lastige werkuren.

      Sien. 🙁

      #1557
      LLB
      Deelnemer

        Hoi Sien,

        Je concrete vragen over Brugge kan ik niet beantwoorden, maar toen mijn vriend destijds van Antwerpen naar Merksplas overgeplaatst werd, wist ik dit pas ‘s avonds toen hij me zelf opbelde (zo’n 9u na zijn overplaatsing).
        Ze mogen dit ook nooit op voorhand zeggen omwille van veiligheidsredenen.

        De bezoekerslijst wordt normaal gezien wel gewoon overgezet zonder dat daar een nieuwe aanvraag voor moet gebeuren.

        En inderdaad, net wanneer je je leven een beetje hebt kunnen organiseren rond de bezoekregeling van de ene gevangenis, mag je je weer gaan aanpassen aan een andere…

        Hopelijk kan iemand hier je andere vragen nog beantwoorden.

        Groetjes en sterkte!

        #1563
        rememberme
        Deelnemer

          Hey Sien
          zowiezo zal Maaike je veel beter kunnen helpen met je vragen, maar waarschijnlijk antwoordt ze pas ten vroegste maandag. Dus kan ik je hopelijk tot dan al een beetje verder helpen.
          eerst en vooral in Brugge is er een ziekenhuisafdeling, gedetineerde die medische verzorging nodig hebben, worden vaak naar daar overgeplaatst.
          De bezoekuren van Brugge zijn hier op het forum gepost…ongeveer in september en als een bijlage van een post van Maaike. Maar ik ben niet zeker of deze gelden voor de ziekenhuisafdeling… In Brugge is er zowel tafel als glasbezoek.
          Het is echt vervelend dat je reistijd veel langer zal zijn…we zijn met velen die meer dan een uur onderweg zijn om op bezoek te kunnen gaan. Ik kwam al verschillende mensen tegen die bijna een hele dag onderweg zijn om een uurtje bij hun man/vriend/zoon/… te zijn. Voor de medische zorgen zal het waarschijnlijk voor je ex-vriend beter zijn, hij zal de nodige zorgen kunenn krijgen wanneer dat nodig is.
          Wat je zeker moet onthouden: in Brugge moet je je de eerste keer minstens een uur op voorhand aanmelden, na de eerste keer 45 minuten.
          Ik hoop dat ik je wat verder heb kunnen helpen.
          Succes en sterkte!

          #1574
          Chantal
          Deelnemer

            Hej mijn vriend heeft ook een transfer gekregen wel niet naar brugge maar hij wist dat een dag op voorhand en ook naar waar hij moest toen hij daar aankwam mocht hij even bellen van een cipier daar op den buro want zijn geld enzo moest nog van de ene naar de andere gevangenis,bezoek mocht de dag erna direct want de bezoeklijst gaat gewoon mee

            #1575
            Sien
            Deelnemer

              Hey,

              bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben er zeker al wat mee geholpen. Momenteel is hij nog niet overgeplaatst naar Brugge. Het blijft dus afwachten. Ze hebben hem wel al eens naar het ziekenhuis gebracht voor extra onderzoeken (bloedafname, scanneronderzoeken,…).

              Vele groetjes Sien.

              #1590
              Sien
              Deelnemer

                Dag iedereen,

                het is gebeurd… Vandaag stond ik aan de gevangenis om op bezoek te gaan bij mijn ex-vriend maar toen wisten ze me te vertellen dat hij net overgebracht was naar Brugge. Dju..daar stond ik dan. Onmiddellijk weer aan hem denkend, aan het feit dat ik gezegd had dat ik ging komen en dat hij nu weer niemand zou zien. 🙁

                Weet er iemand naar waar ik kan bellen om de reden eigenlijk te weten komen van de overplaatsing?? Ik denk dat het zal gaan omwille van zijn medische toestand, maar ik wil graag uitsluitsel.

                Kan ik bellen naar de gevangenis van Brugge en daar info vragen omtrent het bezoek en of hij wel degelijk op de ziekenboeg ligt?

                Ik hoop echt dat hij vandaag nog contact met me opneemt want ik wil graag weten hoe het met hem gaat. Hij zal wel weer zijn klopke gekregen hebben aangezien hij nu zo ver van iedereen zit!

                x Sien x

                #1591
                Meisje_80
                Deelnemer

                  Hallo Sien,

                  Mijn vriend is gisteren ook naar Brugge overgebracht. Ligt ook op de ziekenboeg. Heb hem ook nog niet gehoord. Moest hij bellen, kan ik hem wel eens vragen of je vriend er ligt. Weet wel niet zeker of hij daar al veel volk zal kennen 🙂

                  groetjes

                  #1594
                  Sien
                  Deelnemer

                    Hey, het is fijn om weten dat ik niet de enige ben in deze situatie! Dat zou heel lief zijn als je dat zou willen vragen aan uw vriend!

                    Dankjewel!
                    Vele groetjes

                    #1597
                    Meisje_80
                    Deelnemer

                      Kan ik je ergens bereiken via mail ofzo? want kan je moeilijk vragen de gegevens van je vriend enzo hier neer te zetten.

                      #1598
                      Sien
                      Deelnemer

                        Hey,

                        ja hoor je kan me via mail bereiken. Maar vraag me af hoe ik je dit kan bezorgen. Kan ik dit hier posten en dan onmiddellijk weer verwijderen? Want wil dit nu ook niet voor iedereen openbaar maken 😉

                        #1599
                        Meisje_80
                        Deelnemer

                          ja dat geloof ik 🙂
                          normaal kan je dat erop zetten en onmiddellijk verwijderen, maar ik weet niet hoe dat moet!

                          #1600
                          Sien
                          Deelnemer

                            Hey, ik heb hieronder een tekstje gevonden die Maaike eens gepost heeft. (Ik heb het in dit berichtje ook geplakt) Maar ik begrijp het niet zo goed. Wat ik wel begrepen heb is dat ik zondag op bezoek zou kunnen want hij is nog niet veroordeeld. Maar is het bezoekuur dan van 8u45 tot 9u45??? (dat is wel heel erg vroeg :-$) En lukt dat dan als ik er nog niet geweest ben?

                            Groetjes Sien

                            ‘Behoudens de door de wet of de reglementering bepaalde uitzonderingen, hebben verdachten het recht dagelijks bezoek te ontvangen. Verdachten kunnen tafelbezoek of individueel bezoek ontvangen van bezoekers die reeds op de bezoekerslijst staan (geen nieuwe inschrijvingen) op zondag van 8.45u tot 9.45u volgens de bezoektoelatingen’.

                            #1601
                            Meisje_80
                            Deelnemer

                              Daar durf ik niet op te antwoorden! Anders moet je eens naar Brugge bellen voor het bezoek op zondag.

                              Mijn vriend heeft zonet heel even kunnen bellen :-)) zijn geld was nog niet mee overgekomen van de andere gevangenis, dus hij kon ma 5 minuten bellen. Het bezoek zijn dus die uren die onder gemeenschappelijk bezoek staan. Heb hem gezegd dat ik waarschijnlijk dinsdag eens ga komen, het zal dan de eerste keer zijn, is weer even spannend!

                              #1602
                              fibi
                              Deelnemer

                                hallo sien, hier heb je 2 nummers van de gevangenis in Brugge 1) 050457111 of 050 457123 . dan ben je bij de receptie en kunt vragen wanneer je kan op bezoek gaan , zeg er wel bij dat je denkt dat je vriend op de ziekenboeg is he;

                                #1603
                                Meisje_80
                                Deelnemer

                                  Heb naar Brugge gebeld en als ze nog op de gewone afdeling zijn, gelden de uren van gewoon gemeenschappelijk bezoek. als ze op de ziekenboeg liggen, moet je met hen een afspraak maken voor bezoek. Dan moet je geen rekening houden met de gewone bezoekuren.

                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.