Ga naar de inhoud

Overplaatsing Brugge?

Home Forums Familie van gedetineerden Overplaatsing Brugge?

  • Auteur
    Berichten
  • #1604
    Meisje_80
    Deelnemer

      hey sien

      ik heb net een mailadres aangemaakt, dus je kan me mailen op ikke-32@live.be

      groetjes

      #1610
      Sien
      Deelnemer

        hey,

        ik ga nu eens bellen en vragen om een afspraak te kunnen maken om op bezoek te gaan. Ik ben eens benieuwd..


        @Meisje_80
        : bedankt!! Ik stuur je een mailtje!

        Groetjes

        #1611
        Sien
        Deelnemer

          Hier ben ik weer… Net gebeld naar de bezoekdienst van de gevangenis in Brugge. Ik was aangenaam verrast want het was een heel vriendelijk persoon aan de andere kant van de lijn πŸ™‚ Dan is zo een telefoontje al beetje gemakkelijker!

          Hij ligt dus effectief op de ziekenboeg in Brugge maar kan dus wel uit bed komen waardoor het dus tafelbezoek is. Die mevrouw zei eerst dat ik opnieuw mijn paspoort enzo moest opsturen…Ik was dus al even in paniek!!! Ik heb dan bevraagd of die bezoekerslijst van de vorige gevangenis niet overgezet werd. Ze heeft dit dan even nagekeken en normaal zou ik wel mogen gaan als ik voordien al in de gevangenis op bezoek geweest ben bij hem. Pff…opluchting… Morgen mag ik niet gaan omdat ze dan geen nieuwe inschrijvingen doen. Wordt dus een dagje langer wachten…Ik ga maandag dus eens op bezoek gaan bij hem. Ze raadde me wel aan om nog eens te bellen voor ik vertrok om te kijken of hij er nog was omdat het ginds echt kortverblijven zijn.

          En…zo een busje vind ik een schitterend idee πŸ™‚

          Groetjes

          #1612
          Meisje_80
          Deelnemer

            Sien,

            Spijtig dat je niet op dinsdagnamiddag gaat, dan konden we samen gaan πŸ™‚
            Vind het altijd wel een beetje eng zo een eerste keer gaan, je weet niet waar je moet zijn enzo. Als ze het je fatsoenlijk uitleggen aan de ingang, dan gaat het wel, maar niet in elke gevangenis doen ze dit πŸ™

            groetjes

            #1613
            rememberme
            Deelnemer

              meisje
              toen ik de eerste keer in Brugge was, hebben ze het wel uitgelegd…maar het is redelijk overbodig aangezien er veel mensen zijn en je dus gewoon de massa kan volgen. Je krijgt zelfs een brochure πŸ™‚
              succes en geniet van het bezoek

              #1614
              Sien
              Deelnemer

                Hey,

                ja idd jammer dat we niet samen kunnen gaan. Maar dinsdag moet ik werken. Mss een volgende keer?!

                Ik voel ook weer de spanning en het ongemakkellijk gevoel om straks op bezoek te gaan in alweer een andere gevangenis. Het is toch altijd beetje angstaanjagend! Zeker als je de eerste keer alleen moet gaan!
                Maar ik ga het me er toch op wagen! Eerst ga ik nog eens bellen om te vragen of hij daar nog is.

                Groetjes x

                #1616
                Meisje_80
                Deelnemer

                  Net telefoon gehad van mijn vriend. Hij moet vandaag nog geopereerd worden, omdat het toch redelijk dringend bleek te zijn. Normaal zouden ze woensdag pas overleggen wanneer de operatie zou zijn. Dus ik kan morgen niet op bezoek :-(( spijtig, maar zijn operatie gaat nu wel voor. Hopelijk kan ik volgende week toch gaan!

                  Hoe was het bij jou geweest Sien?

                  Groetjes

                  #1617
                  Sien
                  Deelnemer

                    Dag meisje_80,

                    na een telefoontje deze ochtend waarna bleek dat hij er nog was, ben ik deze middag vertrokken naar Brugge voor het 1ste bezoek. De stress speelde me onderweg al parten πŸ™‚
                    Gelukkig dat ik goed op tijd vertrokken ben want ik ben eventjes verloren gereden. Rond 13u kwart ben ik dan aangekomen. Het 1ste zicht was al indrukwekkend! Een groot verschil met Dendermonde hoor… Hier heb je onmiddellijk het gevoel dat je aangekomen bent in een gevangenis. Ik was een beetje onwennig en overdonderd! Zo een grote wachtzaal, een heel ander systeem… Gelukkig was er een mevrouw die zo lief was om me beetje wegwijs te maken en wat info te geven! (nogmaals dankjewel aan deze mevrouw!)
                    Ik heb in de wachtruimte ettelijke keren op mijn uurwerk gekeken en de tijd afgeteld. Om 14u25 mochten we eindelijk naar de wachtzaal. Alle gedetineerden waren er al behalve mijn ex-vriend. Ik denk dat dit komt doordat hij van de ziekenboeg kwam. Na 10min wachten was hij er eindelijk! Hij was doodblij om mij te zien! Hij had een lach tot achter zijn oren! πŸ™‚ Hij had nooit gedacht dat ik zou komen omdat het zo ver van hier is. We hebben weer wat kunnen bijpraten en het was fijn te zien dat hij er al beetje beter uitzag dan de laatste keer dat ik hem in Dendermonde had gezien. Hij hoopt dat hij na de onderzoeken (ivm zijn herseninfectie) terug mag keren naar Dendermonde. Emotioneel voelt hij er zich niet zo goed omdat het zo ver is en hij er niemand van zijn familie zal zien. De lange rit was de moeite toch waard, ben blij hem eventjes een glimlach bezorgd te hebben πŸ˜‰

                    Voor jou is het blijkbaar minder goed nieuws! Zo jammer dat je nu niet op bezoek kan gaan maar is waar dat zijn gezondheid nu belangrijker is. Ik hoop dat de operatie geslaagd is! Veel sterkte meid!

                    Nog enkele tips voor je 1ste bezoek:
                    – zorg ervoor dat je de 1ste keer zeker op tijd bent! 1u op voorhand, als je 5min te laat aanmeldt mag je zelfs niet meer binnen!
                    – vergeet zeker niet jouw gsm enzo op te bergen in het kluisje. Als je hem blijkbaar per ongeluk nog bij hebt, mag je onmiddellijk terug keren en krijg je geen bezoekrecht meer die dag!
                    – je mag muntstukken geld meenemen(kan je blikjes drinken mee kopen tijdens het bezoek), je mag ook een briefje van 5euro of 10euro meenemen en dan kan je in de wachtzaal in zo een “wisselaar” daarmee jetons kopen waarmee je dan tijdens het bezoek eten (koekjes, ijs, chips, soep, chocolade,…) kan aankopen. Ik wist dit niet, dus zat in de wachtzaal zonder jetons, maar gelukkig was die ene mevrouw zo lief om me 2jetons van haar te geven. πŸ™‚

                    Vele groetjes x

                    #1618
                    Meisje_80
                    Deelnemer

                      Ben blij dat je bezoek zo goed is meegevallen en dat je vriend blij was je te zien!

                      Heb net de mijne nog gehoord. Hij klonk heel stilletjes aan de telefoon. Het gaat nog niet goed met hem. Heeft vandaag al 5 keer moeten overgeven. Hij heeft gevraagd om terug naar zijn cel te mogen want op intensieve hield hij het niet uit. Hij lag daar met ne andere fransman die constant naar tv keek, ook s nachts, dus hij kon niet slapen. Nu mag hij dan naar zijn gewone cel waar hij wel beter kan rusten. De operatie zelf was goed verlopen. Kon ik nu maar bij hem zijn om hem ne knuffel te geven. Vond het zo zielig hem zo te horen. Normaal is hij altijd heel opgewekt en goed gezind, maar dat was nu wel even anders. Zal blij zijn als ik volgende week op bezoek kan gaan.

                      Weet jij of maandag het bezoek kan doorgaan? Want ze gaan staken, maar ik weet niet of de gevangenis ook meedoet? Soms wel, soms niet.

                      Groetjes

                      #1619
                      fibi
                      Deelnemer

                        hallo meisje_80,
                        blij te lezen dat het al beter gaat met uw vriend.indien je maandag naar Brugge zou gaan zou ik eerst toch eerst eens bellen hoor naar de gevangenis , want is staking en ze zullen er daar meer dan waarschijnlijk wel aan meedoen hoor , dus je zou niet binnen kunnen . Zou dan jammer zijn van uw verplaatsing die je doet en hem toch niet te mogen zien , dus indien je kan zou ik een andere dag hem gaan bezoeken .
                        grtjs en sterkte gewenst ,

                        #1620
                        Meisje_80
                        Deelnemer

                          Dag Fibi

                          Bedankt voor je informatie. Had er niet meer aan gedacht dat het staking is maandag, maar het bezoek zal woensdag worden. Omdat hij dan 14 dagen geen bezoek heeft gehad, mogen we ook 2 uur gaan, daarmee dat ik het beter kan uitstellen tot dan. Die tijd kan hij dan nog heel goed rusten en tegen dan zal het ook wel beter gaan. AlΓ© dat hoop ik toch πŸ™‚

                          groetjes

                          #1621
                          fibi
                          Deelnemer

                            graag gedaan meisje_80 maar denk er aan dat je als je voor de eerste maal daar op bezoek gaat er ZEKER 1 uur voor het bezoek begint moet zijn ingeschreven , als je al ingeschreven bent is het 3/4 uur .

                            #1641
                            Meisje_80
                            Deelnemer

                              AlΓ© ben woensdag dan toch voor de eerste keer in Brugge op bezoek geweest bij mijn vriend.
                              Hij had direct 2 uur bezoek aangevraagd, omdat hij 2 weken geen bezoek heeft gekregen, wegens verplaatsing en operatie. En ook omdat we van ver komen.
                              Het was me wat om daar binnen te geraken. Eerst stond ik nog niet op de bezoekerslijst, onder waar je je moet aanmelden. Ik zei dat ik in de andere gevangenis waar hij vandaan komt ook op bezoek ging, dus er wel moest opstaan. Die cipier voelde zich blijkbaar aangevallen, want schoot al direct uit zijn kram!!! :angry:
                              Ben dan toch naar boven mogen gaan en daar stond ik dus wel in de computer.
                              Dan nog 3 kwartiers wachten eer we naar de bezoekzaal mochten gaan, vond dat enorm lang wachten!
                              Maar eenmaal in de bezoekzaal heb ik hem toch kunnen knuffelen en al πŸ™‚
                              Het uurtje was wel snel voorbij. Dan terug naar onder, afmelden en terug aanmelden voor t volgend uur.
                              En dan weer een uurtje bij mijn ventje πŸ™‚
                              Ja het was de moeite om van zo ver te komen om hem nog eens te kunnen vasthouden en te knuffelen.
                              Spijtig dat je altijd zo lang op voorhand daar moet zijn πŸ™ echt tijdsverspilling! Maar goed dat dat niet in alle gevangenissen zo is!
                              Dinsdag ga ik normaal gezien weer naar daar!

                              Groetjes

                              #1642
                              Sien
                              Deelnemer

                                Dag meisje_80,

                                leuk voor je dat je eindelijk je vriend terug gezien hebt! Na al die tijd en dan nog in zo een omstandigheden… Ik kan me het zo inbeelden welk gevoel het moet geweest zijn πŸ˜‰
                                Het is idd lang wachten in de bezoekerszaal, ik zit daar ook steeds af te tellen en wel 100keer op mijn uurwerk te kijken. Ik vind het ook wel lastig om daar steeds zolang op voorhand te moeten zijn. Ik moet ook van ver komen en ben dus 5u weg wanneer ik naar de gevangenis op bezoek ga. De mogelijkheid om een bezoekje te plannen is dus veel minder.

                                Groetjes Sien.

                                #1643
                                Meisje_80
                                Deelnemer

                                  Sien

                                  Als je 10 dagen tussen je bezoeken laat, mag je dus 2 uur bezoek aanvragen, alΓ© jouw vriend moet dat doen he! Ofwel kan je ook ongestoord bezoek aanvragen, dat is zowieso 2 uur aan een stuk. Weet niet hoe vaak je dat in Brugge kan aanvragen, maar dat zal toch wel zeker 2 keer per maand zijn.
                                  Ik ga morgen nog eens naar Brugge met mijn vriend zijn moeder.
                                  Net te horen gekregen dat het misschien nog 2-3 weken kan duren eer hij terug overgeplaatst kan worden πŸ™ Dat is echt wel klote, maarja niks aan te doen. Het belangrijkste is toch dat hij nu kan rusten en dat alles in orde komt.

                                  groetjes

                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.