Ga naar de inhoud

PASEN VOOR IEDEREEN !

Home Forums Familie van gedetineerden PASEN VOOR IEDEREEN !

  • Auteur
    Berichten
  • #754
    Ronny
    Deelnemer

      Langs de kruisweg van de werkzoekende,
      langs de kruisweg van de zieke en zorgbehoevende,
      langs de kruisweg van de arme en de eenzame,
      langs de kruisweg van een gedetineerde,
      langs de kruisweg van familie van een gedetineerde,
      langs de kruisweg van vierde en derde wereld
      sta jij met jouw dagelijkse inzet om mee te dragen,
      sta jij, gelukkig met anderen, want ‘ik’
      houd nooit vol ten einde toe.

      Langs de kruisweg van vele mensen
      zie je hopelijk nog het concrete gelaat,
      van pijn vertrokken. Het besef dat het
      om concrete mensen gaat,
      motiveert om door te gaan.
      En als ook jij een kruisweg gaat …?
      omwille van schuld of mislukking,
      omwille van moeizame inzet,
      omwille van onbegrip en ongeduld.

      Als ook jij een kruisweg gaat …
      ook dan is er iemand
      in het goddelijke spoor
      van liefde ten einde toe:
      een Jezus vandaag, zodat je gelooft,
      dat geen steen te zwaar is om weg te rollen,
      zodat leven weer mogelijk is.

      ‘ k wens dat je Jezus ziet,
      dat je verder samen Jezus bent!
      een goeie Pasen gewenst!

      Dit is een tekst waar ik volledig achter sta en die geschreven is door
      Luc Vandenabeele, ACW Pastor.

      #755
      rietse
      Deelnemer

        Mooi ! Bedankt .

        Wat niet nalaat , wij zitten met nog zoveel vragen ! Hoeveel beroep wij ook doen op Onze Heer , door gebed of vragen stellen , gewoon in gesprek weliswaar zonder wederkerigheid , de realiteit is en blijft ! Soms zou je toch wel eens de moed verliezen .
        Ik kende , in mijn levensgang , maar één priester die me kon wakker schudden en die is jammergenoeg ver weg van hier verplaatst ! Waarom ???
        Soms begrijp ik bepaalde dingen niet meer ???
        Sorry maar momenteel vind ik de katholieke kerk even rampzalig als onze regering ! Je begrijpt er geen jota meer van ! Iedereen bijt elkaar de kop af en doet maar wat ie zelf wil.
        Waar vind je nog houvast ?
        Groetjes maar toch bedankt .

        #756
        Ronny
        Deelnemer

          Beste rietse,
          ik heb 100% begrip voor uw situatie en ik weet ook dat de katholieke kerk er momenteel niet zo goed uitkomt. Maar laat ons eens afstappen van het principe dat de kerk gelijk is aan 1 paus, bisschoppen, priesters, kerkgebouwen.
          De kerk wordt volgens mij toch gemaakt door mensen, mensen die proberen dagdagelijks hun best te doen en waar het de ene dag al beter lukt dan de andere, ja, waar het zelfs al eens mislukt. En als we dan met zo veel mogelijk mensen proberen ons best te doen, ons inzetten voor de medemens,dan pas zal je hopelijk zelf nog kunnen ervaren dat kerk vormen heel boeiend en goed kan zijn. Ik wens je dan ook heel veel sterkte toe en moge je dan op uw verdere levensweg mensen ontmoeten die u nog graag zien en die iets voor jou kunnen betekenen.

          #757
          rietse
          Deelnemer

            Dag ,
            Ik ben heel tevreden met je reactie en begrijp het volkomen maar neemt niet weg dat er geen houvast meer is voor het merendeel .
            Ik hoop dat je ook dit kunt begrijpen . Wie ” Kerk en Leven ” heel af en toe leest , kan er kracht uit putten maar hoevelen zijn er dat ?
            Begrijp je me ?
            Enkele maanden terug was er een artikel over gedetineerden(niet alle gedetineerden zijn criminelen , vaak ook gevoelige mensen ?), kan het niet zo goed meer verwoorden en alleen het lezen van dit artikel bracht mij tot een andere gemoedsstemming .(Positief)!
            Als ouder wil je dit niet meemaken , een gedetineerde in je gezin .
            Maar plots heb je er wel mee te maken , waanzinnig , geloof me !
            Bijna 1 jaar later , kijk ik er anders naar want onze zoon komt straks vrij !
            We kijken er ongelooflijk naar uit maar wat staat er ons nog te wachten ? Zal het lukken ???
            Enerzijds ongelooflijk blij en vol initiatieven om hem terug op te nemen en anderzijds angst !
            Begrijp je me ?
            Ben heel dankbaar dat ik eens mn gevoelens kan uiten . Mercie en tot later!!!
            Groetjes.

            #758
            Ronny
            Deelnemer

              Ik wens je heel veel sterkte toe en wens jou en je zoon dan ook het allerbeste. Ik duim in ieder geval voor jullie.
              groetjes

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.