Ga naar de inhoud

Paspoort is vervallen, bezoek aanvragen in Brugge

Home Forums Familie van gedetineerden Paspoort is vervallen, bezoek aanvragen in Brugge

  • Auteur
    Berichten
  • #2144
    Anoniem

      Hallo een vriend van mij zit in de gevangenis van Brugge en ik zou hem graag willen bezoeken.

      Ik weet (uit helaas ervaring) dat je een aanvraag moet indienen en een kopie van uw paspoort erbij moet steken.

      Het probleem is nu dat mijn paspoort enkele weken geleden vervallen is en ik nog maar sinds kort een “Formulier voor intrekking van een elektronische identiteitskaart van belg door de gemeente” heb meegekregen en daarop staat wel mijn rijkregisternummer, persoonlijke gegevens en een stempel van de gemeente die als reden heeft: “identiteitskaart vervallen”.

      Mijn vraag is nu als ik hiervan een kopie mag van maken alsof het een gewoon paspoort is en die opsturen naar de gevangenis? Ik kan er desnoods mijn SIS kaart bijsteken.

      Ik heb toevallig een tijdje geleden mijn echte paspoort ingescanned en daarbij staat wel nog een foto van mijzelf en het rijksregisternummer die het zelfde is zoals die ‘formulier voor intrekking…”. Zou ik niet alle twee de documenten kunnen opsturen en hopen dat de directie dit door de vingers ziet en inziet dat er totaal geen kwade intenties zijn zoals gesjoemel of wat dan ook.

      #2146

      Beste,

      Laat me mezelf kort even voorstellen. Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan tav de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

      Om een sluitend antwoord te krijgen, raad ik je aan om direct contact op te nemen met de gevangenis van Brugge zelf.
      Je kan de bezoekdienst bereiken op het nummer: 050/457 193

      Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07 buitendienst@cawregiobrugge.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.