Ga naar de inhoud

Praktische vragen over Brugge

Home Forums Familie van gedetineerden Praktische vragen over Brugge

  • Auteur
    Berichten
  • #1648
    Misa
    Deelnemer

      Hallo allemaal,

      Mijn zus werd vorige week vrijdag geïnterneerd in de gevangenis van Gent. Maandag wou ik haar bezoeken maar mocht niet binnen omdat ik niet kon bewijzen dat ik haar zus was. Ben diezelfde avond nog naar het administratief centrum gegaan voor een bewijs.

      Dinsdag moest ik werken dus probeerde ik vandaag weer om er binnen te raken. De dame aan het onthaal zei me toen ik me wou aanmelden: “Oei, die zit hier niet meer.” :ohmy: Ze is blijkbaar overgeplaatst naar Brugge. Ik ben helemaal nieuw in deze situatie, heb nog nooit een gevangenis bezocht en heb veel vragen, kunnen jullie me helpen?

      – Als niet-familie, moet je zoals in Gent een kopie van je identiteitskaart opsturen naar de gedetineerde om zo op de bezoekerslijst te komen?

      – Wat mag ik wel en niet bij me hebben als ik mijn zus ga bezoeken?

      – Met hoeveel tegelijk kunnen we haar bezoeken?

      – En hoe werkt het systeem met de telefoonkaarten? Kan ik er voor haar één kopen tijdens het bezoek?

      – Hoe geraakt ze aan geld?

      Alvast bedankt voor de info!

      #1649
      Misa
      Deelnemer

        Ik heb het forum afgedweild en al veel antwoorden gevonden en ga morgen eens bellen om te weten of ik haar samen met mijn vader kan bezoeken.

        Het is misschien een idee om per gevangenis een informatiefiche te maken voor deze site. Ik zag dat deze vragen door veel mensen steeds opnieuw worden gesteld.

        #1650
        fibi
        Deelnemer

          dag Misa,
          om alles wat je wil weten ontrent op gebied van nodige documenten neem je best eens contact op met buitendienst , je vind hier het telefoonnummer wel op deze site . wat je mag meehebben om bij haar op bezoek te gaan zullen ze u daar wel zeggen , is niets . kunt geloof ik met 3 volwassen op bezoek gaan. voor de telefoonkaarten je zal moeten geld storten op de rekening van ge gevangenis die je zal terugvinden in de brochure. maar om zeker te zijn en nog meer info ontrent uw vragen te bekomen neem contact op met maaike van buitendienst dan ben je zeker en is alles ook meteen juist wat je te weten komt.
          mvg,

          #1652

          Beste Misa,

          Fibi heeft eigenlijk al de antwoorden gegeven in mijn plaats. Ze zijn correct 🙂

          Misa, voor verdere vragen mag je steeds contact met me opnemen. Momenteel is er geen up-to-date bezoekersbrochure voorhanden, maar deze zou, normaal gezien, snel in orde moeten worden gebracht. Ikzelf ben er voor de omgeving van gedetineerden die met vragen zitten, advies wensen of nood hebben aan een ondersteunend gesprek. Je kunt me bereiken op volgend adres: Refugestraat 1 – 8200 Sint-Andries Brugge, 050/31.01.07, maaikebervoet@cawregiobrugge.be.

          Aarzel niet om contact met me op te nemen.

          Met vriendelijke groet,

          Bervoet Maaike
          CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
          Refugestraat 1
          8200 Sint-Andries
          050 31 01 07
          maaikebervoet@cawregiobrugge.be

          #1653
          Misa
          Deelnemer

            Dankje, wist niet dat de dienst ook voor zulke praktische vragen open stond.

            #1656
            maatje
            Sleutelbeheerder

              Dag Misa,

              Ik heb jou zaterdag eventjes gezien in de tent van Thuisfront en heb toen o.a. gesproken over de Thuisfrontschakel.
              Mocht dit jou interesseren, dan kan je hierover meer informatie vinden via de openingspagina van deze website, links onderaan.

              Ik wens jou veel zachte moed.

              maatje

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.