Ga naar de inhoud

Rare vraag

Home Forums Familie van gedetineerden Rare vraag

  • Auteur
    Berichten
  • #1666
    Tessa
    Deelnemer

      Misschien een rare vraag dat ik ga stellen….

      Enkele weken nadat het voor de zoveelste keer weer uit was tussen mij en mijn vriend is hij opgepakt… De reden dat we zo’n knipperlicht relatie hadden was een gestoorde ex, de moeder van zijn kinderen, die er haar levensdoel van maakte om ons uit elkaar te krijgen, stalking tot in de hoogste graad… en alsook een gebrek aan vertrouwen dat ik in hem had… Met redenen wel is waar, maar ik had toch het gevoel dat het het laatste half jaar tussen ons wel goed zat…

      Nu na de laatste keer was ik eigenlijk met heel die situatie van ‘de stalkende ex’ wel klaar…. Maar toen hij de bak in ging is onze band weer sterker geworden… Medelijden, gemis en er voor hem willen zijn, omdat bijna niemand anders dit nog is…
      Hij belt me dagelijks wel 3 keer, wat ik nu wel erg moeilijk vind om hem te weigeren in deze situatie, ik krijg massa’s brieven, ben ook al een paar keer op bezoek bij hem geweest omdat hij er om smeekte, kortom, ik smelt weer…

      Nu hoor ik vandaag via via dat zijn ex er ook al enkele keren op bezoek is geweest, dat ze zelfs al ongestoord bezoek met hem had. Hij zit in de Begijnenstraat. Geld hier ook de regel van 3 maand? Want hij zit nog maar 2 maand.

      Eén keer zou ze zijn toegelaten met een excuus ivm zijn kinderen, dat er iets dringend was dat ze hem moest vertellen. Hij wist van niets en zou geroepen zijn dat hij bezoek had.
      Ze zouden haar hebben toegelaten omdat ze de moeder van zijn kinderen is?
      Hij zegt dat hij ze vanaf toen op een lijst heeft laten zetten dat ze ze zeker niet mogen toelaten. Bestaat zoiets?

      Kan ik op de één of andere manier te weten komen wie er bij hem op bezoek mag en wie niet?

      Ik weet dat jullie geen relatietherapeuten zijn, maar mijn leven staat nu wel on hold en als ik dit zo is mag hij van mij part rotten waar hij zit…

      #1667
      Ronny
      Deelnemer

        Niet iedereen kan zo maar op bezoek komen bij een gedetineerde. De gedetineerde zelf bepaald wie hij wenst. De gedetineerde kan dus wel degelijk bezoek weigeren.
        De keuze dus is aan hem.

        #1669
        linsy vervloesem
        Deelnemer

          idd,de gevangene zelf beslist wie er al dan niet op bezoek komt en ongestoord moet schriftelijk aangevraagd worden door beide partijen na 3 of 6 maand naargelang de gevangenis,dus laat je kop niet zot maken door dat vrouw mens

          #1670
          1way
          Deelnemer

            laat de liefde in je hart blijven, heb onbeperkt lief, vergeef hem ook al heeft hij je niet goed behandeld. Soms leer je dingen onverwacht, weet God heeft dit alles in zijn macht. Sommige keuzes kunnen moeilijk zijn, maar als je van hem houdt praat met hem zodat hij niet weer voor de zoveelste keer weer dezelfde fout maakt. Ik geloof dat het beter is gewoon vrienden met hem te zijn. Je wil toch niet medeverantwoordelijk zijn voor een scheiding,ongelukkige kinderen die opgroeien zonder vader. Ik weet niet of die vrouw de geschikte partner is voor je vriend maar ik hoop dat ze getrouwd zijn en voor hun eigen goed dat zo blijven.
            vriendelijke groeten

            #1694
            Djeezes
            Deelnemer

              1) Wie niet door de gedetineerde is aangevraagd, komt er niet in. Uitzonderingen worden niet gemaakt, ook niet voor exen met dringende boodschappen.
              2) Bezoekers kunnen ook geschrapt worden op vraag van de gedetineerde
              3) Ongestoord bezoek kan op vraag van de gedetineerde aangevraagd worden na drie maanden detentie en er moet een duurzame relatie kunnen worden aangetoond.
              4) Gegevens van bezoekerslijsten mogen om privacy redenen niet aan derden worden medegedeeld.

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.