Ga naar de inhoud

reportage

Home Forums Familie van gedetineerden reportage

  • Auteur
    Berichten
  • #910
    rein
    Deelnemer

      hallo,

      voor een reportage voor Goedele magazine, ben ik op zoek naar een eerlijke getuigenis van een partner van een gedetineerde.

      Hoe gaat dat eraan toe? hoe is het leven? Hoe verlopen de afspraken in de gevangenis? hoe vaak zie je elkaar en kun je over het gewone leven daarbuiten spreken? Is de familiekamer een goed idee? kun je intiem zijn met elkaar of is dat een geforceerd samenzijn?

      Met deze en andere vragen zou ik heel graag een eerlijk beeld schetsen van hoe je als partner van een gedetineerde je leven in handen probeert te houden, de moeilijkheden, de schone momenten, de bezoeken, het leven met elkaar.

      Wij willen dit bespreekbaar maken, deze taboes doorbreken, want ik kan me voorstellen dat het niet evdident is en niet iets is waar je gemakkelijk over praat. Daarom willen we de getuigenis volledig anoniem houden.
      ik hoop van harte dat iemand (of verschillende mensen) beseffen dat dit kan bijdragen tot een positiever beeld over partners van gedetineerden. laat mij aub een mailtje of een bericht,

      tot gauw en
      alvast bedankt,
      rein

      #991
      simsan
      Deelnemer

        rein,
        ik zou jou wel geholpen hebben,maar ik veronderstel dat het nu te laat is.

        #992
        Lieke
        Deelnemer

          Hey,

          Ik zie het berichtje nu ook pas!
          Had ook graag mijn verhaal eens willen doen, liefst wel anoniem dan 🙂
          Zeker omdat ik mijn vriend heb leren kennen via schrijven met gedetineerden.

          Groetjes

          #1012
          Dorien Brosens
          Deelnemer

            Hallo,

            Ik lees hier dat jullie interesse hebben om jullie verhaal te doen, maar voor de reportage te laat waren. Ikzelf ben een laatstejaarsstudente aan de Vrije Universiteit van Brussel. Voor deze opleiding ben ik momenteel aan het werken aan een eindwerk over hoe partners het detentieschap van hun geliefde ervaren. Hiervoor ben ik op zoek naar mensen die ik kan interviewen over dit onderwerp.

            Als jullie geïnteresseerd zijn, of meer informatie willen, mogen jullie een mailtje sturen naar dbrosens@vub.ac.

            Alvast bedankt.
            Dorien Brosens

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.