Ga naar de inhoud

Schriftelijk contact

Home Forums Familie van gedetineerden Schriftelijk contact

  • Auteur
    Berichten
  • #1711
    Lauwers
    Deelnemer

      Hallo iedereen,

      Graag had ik in contact genomen met Lies (baby moord in Sint-Amands). Als ik me niet vergis zit ze in voorarrest in Mechelen. Als in naar daar een brief stuur, tav Lies VV, komt deze dan bij haar of moeten er nog andere gegevens bij opstaan?

      Reeds hartelijk dank!!

      #1713

      Beste L.I.B.

      Als je met haar in contact wil komen, dan kan je inderdaad steeds proberen om haar een brief te schrijven. Je dient zeker de volledige naam van de gedetineerde te vermelden, het adres van de gevangenis en jouw adres. Dit zou voldoende moeten zijn.

      Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      Fax. 050 31 76 89

      #1721
      Lauwers
      Deelnemer

        Maaike,

        Hartelijk dank voor je antwoord. Ik heb haar ondertussen kunnen schrijven en ze heeft al geantwoord. Ze zit echter niet in mechelen maar in Antwerpen.

        Bij mijn brief had ik een omslag met postzegel gestoken. Lies schreef me dat ik dat niet meer mocht doen omdat ze dat in de gevangenis niet willen, dat ze dat daar moet kopen en als het nog voorvalt, ze haar een tucht zullen geven. Kunnen ze dat zomaar???

        #1722

        Beste L.I.B.

        Goed om te horen dat je haar hebt kunnen bereiken.

        In sommige gevangenissen wordt het inderdaad niet meer toegestaan om postzegels bij te voegen in de envelop. Vroeger gold er een maximum van drie, nu mag soms maar 1 of geen meer toegevoegd worden. Als er dan toch een postzegel wordt meegestuurd, zullen ze die er uit halen en dit leggen bij de persoonlijke spullen van Lies. Deze krijgt ze, wanneer ze zou worden vrijgelaten.

        De gevangenis kan dit inderdaad zomaar doen. Het is hun intern reglement en dat dient nageleefd te worden voor zowel de gedetineerden als de mensen die contact hebben/willen zoeken. De gevangenis kan steeds een tuchtmaatregel opleggen wanneer hun intern reglement wordt overtreden. Ik zou hier dus in het vervolg erg mee opletten en Lies zelf haar postzegels laten aankopen in de gevangenis.

        Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om me te contacteren.

        Met vriendelijke groet,

        Maaike Bervoet
        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1
        8200 Brugge – Sint-Andries
        Tel. 050 31 01 07
        Fax. 050 31 76 89
        E-mail: maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.