Ga naar de inhoud

seksualiteit in de gevangenis

Home Forums Familie van gedetineerden seksualiteit in de gevangenis

  • Auteur
    Berichten
  • #653
    Bart Maes
    Deelnemer

      Beste,

      ik ben een masterstudent criminologische wetenschappen aan de Universiteit in Gent. Aangezien ik in mijn laatste jaar zit, hebben wij de kans gekregen om een masterproef te schrijven rond een onderwerp waar we zelf sterke interesse voor hebben. Mijn keuze is gevallen op het onderwerp ‘Prostitutie in Belgische gevangenissen’.

      Het is zo dat gedetineerden die een aantoonbare relatie hebben van meer dan 6 maanden, de kans krijgen om via de regeling van ongestoord bezoek intiem contact te hebben met hun partner. Maar wat met gedetineerden zonder een relatie, hebben zij dan geen seksuele behoeften? In een aantal landen bestaat er reeds een wetgeving voor gedetineerden zonder relatie opdat ook zij hun seksuele behoeften kunnen inwilligen. In België is dit nog niet het geval, maar in de wandelgangen van de gevangenis doet er het gerucht dat af en toe prostitué(e)s oogluikend worden toegestaan.

      Graag had ik dan ook de kans gegrepen om via ex-gedetineerden of gedetineerden (volledig anonimiteit gegarandeerd) meer te weten te komen over de seksuele behoeften en ervaringen binnen de gevagenismuren.

      Indien u mij graag verder wil helpen, laat een reactie na of stuur mij een mailtje op bart.maes@ugent.be . U zou mij alvat een grote dienst bewijzen!

      Groetjes
      Maes Bart
      masterstudent criminologische wetenschappen

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.