Ga naar de inhoud

staking re brugge

Home Forums Familie van gedetineerden staking re brugge

  • Auteur
    Berichten
  • #552
    marina
    Deelnemer

      Hallo,

      een eindje geleden is er staking geweest in de gevangenis te Brugge, ik ging die dag naar mijn vriend op bezoek maar helaas ik mocht niet binnen(te weinig personeel reden van de staking een cipier neer gestoken met een schaar ).
      Maar toen ik daar aan kwam, zag ik aan de poort mensen staan van de vakbond, die hen te goed deden van drank.
      Toen ik de vraag stelde waarom ze niet werkten kreeg ik daar geen komentaar op.
      Heel wat bezoekers waren kwaad, en de gevangene ook natuurlijk, dan zijn ze geschrokken van een opstand in de gevangenis, je zou voor minder.
      Ik heb dan het voorbeeld gegeven , moesten alle verpleegkundige in een ziekenhuis staken, dan zouden alle pt de duppe er van zijn,awel de getidineerde waren ook de dupe van die staking, het zijn ook mensen hé, maar geen dieren.
      een week later was er op de tv een repportage van telefax, die ging over de gevangenis, toen mijn vriend wou kijken naar telefax was er in eens geen elektriciteit meer, raar hé, pas na het einde van de repportage was er weer elktriciteit, awel ik vind dat heel raar.
      Ik denk dat de getedineerde niet mochten kijken naar die reportage.

      #557
      Ronny
      Deelnemer

        Inderdaad, staken is een recht in ons democratisch land. Soms is het een enig drukkingsmiddel die bestaat om eisen kracht bij te zetten. Denk maar aan de witte woede in de ziekenhuizen, de treinstakingen en noem maar op.
        En inderdaad dan zijn er spijtig genoeg altijd slachtoffers. In dit geval de gedetineerde en zijn familie.Ik heb inderdaad ook die reportage gezien en ik moet zeggen dat de personen die de reprtage niet hebben gezien dat ze ook niets gemist hebben. Enkel in heel speciale omstandigeheden mag een gedetineerde niet kijken naar TV. Ik denk dus dat het geval van de electriciteit eerder toevallig was. En inderdaad gedetineerden zijn ook mensen. Ik ben dus blij dat ook jij die mening deelt. Er moesten er meer zo zijn.

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.