Ga naar de inhoud

Strijd voor het Hof van Assisen

Home Forums Familie van gedetineerden Strijd voor het Hof van Assisen

  • Auteur
    Berichten
  • #2327
    Anoniem

      Beste groeten,
      Mijn naam is Luc Lamine en ik woon in Rotselaar. Ik ben jurist en heb ervaring met procedures voor het Grondwettelijk Hof.
      Het Hof van Assisen is krachtens artikel 150 van de Grondwet bevoegd voor alle criminele zaken. De Regering wil het Hof van Assisen de facto afschaffen zonder grondwetswijziging door bijvoorbeeld te bepalen dat een moord door de correctionele rechtbank voortaan zal kunnen bestraft worden met gevangenisstraf van veertig (40) jaar. Poging tot moord, nu strafbaar met dertig jaar opsluiting, zal voortaan correctioneel kunnen bestraft worden met achtentwintig jaar gevangenisstraf. Ook zal voortaan de jury niet meer alleen over de schuld oordelen, zij zal dat doen samen met de drie beroepsrechters. Allemaal schendingen van artikel 150 van de Grondwet.
      Ik wil deze toekomstige wet bestrijden voor het Grondwettelijk Hof.
      Ik zoek :
      1° een persoon die ingeschreven is op de definitieve lijst van gezworenen, om dit verzoek samen met mij in te dienen. Er zijn geen kosten, ook niet wanneer de zaak zou verloren worden. Concreet zoek ik iemand die begin 2013 van de gemeente een vragenlijst heeft ontvangen na zijn uitloting in de gemeente als mogelijk jurylid.
      2° een gedetineerde die voor het Hof van Assisen wil verschijnen maar door de nieuwe regeling voor de correctionele rechtbank dreigt te moeten verschijnen.
      Met beste groeten, Luc Lamine

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.