Ga naar de inhoud

telefoneren

Home Forums Familie van gedetineerden telefoneren

  • Auteur
    Berichten
  • #1106
    tilly
    Deelnemer

      hallo,mijn vriend belt me elke dag vanuit hasselt,als ik me niet vergis kan dat 10 min.,weet iemand hoe het komt dat het maar 8min.zijn?groetjes

      #1109
      saartje
      Deelnemer

        Geen idee, maar ik weet wel dat hij enkele keren per dag 10min kan bellen, want mijn vriend belt me soms 2x per dag.

        #1110
        tilly
        Deelnemer

          ik dacht dat elk telefoongesprek ook moest aangevraagd worden,fijn voor je reactie,grtjs

          #1113
          Valerie
          Deelnemer

            Hallo

            Mijn vriend heeft een hele tijd in Hoogstraten gezeten en daar was het toegestaan om 10 minuten te bellen. Wanneer hij naar mij belde, kon dit max 5 minuten omdat hij ook al naar zijn zus en moeder belde.

            Misschien daardoor dat het maar 8 minuten zijn?
            Misschien belt je vriend nog naar ouders of andere familieleden.

            Groetjes

            #1118

            hallo.. je hebt me een reactie gestuurd, bedankt..; de uitspraak van mijn vriend zijn Beroep is pas 10 februari, en wachten duurt zo lang..
            je vroeg of ‘t de celmaat van jouw vriend kon zijn, nee hij zit alleen op cel.

            Ik heb ook gelezen wat je vroeg over telefoneren, soms is dat 10 minuten, soms veel minder afhankelijk van het aantal mensen die moeten bellen. Soms staat er een chef op een korte afstand zegt mijn vriend en die doet gewoon teken van nu afronden, soms belt hij 10 minuten maar heel dikwijls maar 6 of 7.
            Het is ook zo dat mijn vriend z’n lampje aandoet om te vragen of hij mag gaan bellen en dan kan het nog een half uur duren voor ze hem komen halen. Heb ‘t al voorgehad dat hij vlak voor einde beluur pas kan bellen en dan krijgt hij maar een paar minuten. Hij is zo gefrustreerd soms maar ik zeg hem dat hij kalm moet blijven. Ik denk dat de machteloosheid die gedetineerden ervaren het ergste is, het gekleineerd worden op regelmatige tijdstippen.

            Als je graag babbelt over hoe je je voelt,en je situatie met je vriend, graag hoor ! wat is je naam ?
            groetjes Karin

            #1119
            tilly
            Deelnemer

              hallo karin,
              btw ik ben tilly,heel fijn dat je reageerde,mijn vriend zit ook sinds kort terug alleen op cel,zijn celgenoot,waarover ik sprak is ook terug apart gezet,ze hadden beetje veel lol samen(kwamen goed overeen,zelfde muziek enz.)zo een beetje wat je schrijft he,zou mijn hotmail sturen kunnen we zo wat bijpraten maar weet ni goed hoe of dit wel goed idee is langs deze,neem morgen kontakt met moderator om na te vragen,alvast fijn van je antwoord,groetjes tilly

              #1121
              Lieke
              Deelnemer

                Hey

                In Hasselt kan met dagelijks 50 minuten in totaal bellen. Maar telkens een periode van 10 minuten. Heb dit eens uitgetest met mijn vriend.
                ‘s Morgens en ‘s namiddags kunnen ze makkelijker bellen. ‘s Avonds moeten ze zich opgeven om te bellen en dan lukt het meestal ook maar 10 minuten of soms minder, hangt er vanaf hoe druk het is. Maar als ze ‘s morgens en ‘s namiddags bellen als de meeste wandelen zijn, dan kan hij makkelijker langer bellen. Zo heb ik mijn vriend al eens een half uur aan de lijn gehad.

                Groetjes

                #1122
                tilly
                Deelnemer

                  thnxz luna,fijn dat je van lotgenoten meer te weten kan komen als van de gevangenis zelf,groetjes

                  #1123
                  Lieke
                  Deelnemer

                    Ja Ramm dat is waar. Van de gevangenis zelf kom je helemaal niet veel te weten. Daar zeggen ze nog liever niks. Ofwel lijkt het alsof het nog teveel is om te moeten antwoorden.

                    Gisteren ging ik op bezoek bij mijn vriend en ik heb wel een half uur in de bezoekzaal moeten wachten op hem. Hij was dus blijkbaar naar de psd, maar niemand die me dat zei bij aankomst in de zaal. Dus ik zat daar maar te wachten en te wachten. Na een half uur kwam mijn vriend dan bij mij aan tafel en was kwaad dat niemand mij iets had gezegd en mij dus zomaar had laten wachten. Toen mijn vriend dit achteraf op zijn sectie tegen een cipier zei, zei die cipier: “dan heeft ze nog geluk gehad, sommige moeten wel een uur wachten”! Ja daar ben ik vet mee he! ‘t Is eigenlijk toch een klein moeite om dat mee te delen, vind ik.

                    Zo hebben we nog eens een hele tijd zitten wachten, in het begin toen ik hem ging bezoeken. Toen waren ze op de sectie “vergeten” op de computer te kijken wie bezoek had. Dus we zaten maar te wachten en te wachten en kwam hij ook niet opdagen. Uiteindelijk heeft dan toch de cipier van in de bezoekzaal de telefoon eens vastgenomen om naar zijn sectie te bellen!

                    En daar mogen wij dan als bezoekers niks van zeggen!

                    Groetjes LaLuna

                    #1128
                    tilly
                    Deelnemer

                      hey Laluna,heb dit ook zo wat voor gehad bij 1ste bezoek,was om 13.00u aangekomen,je kent het he,eerst zoeken of ik op bezoeklijst stond,dan foto nemen,paspoort afgeven,foto terugnemen,1st mislukt,kastje eerst ontdekken dat met 1euro stuk
                      werkt,gelukkig had ik er 1,toen eindelijk naar bezoekerszaal langeafstand lopen,heel blij dat ik mijn lieverd eindelijk ging zien,ondertussen dat ik mijn tafeltje kreeg toegewezen,4de 1rste rij,wast bijna 14.30u,en maar wachten,wachten,wachten,bij elke beweging in die deur denk je dan,nu is hij er….tot uiteindelijk 15.25u,daar was hij dan,eerst nog paar minuten aan dat”opzichtersbureau”,15.30u kon ik eindelijk in de armen vallen van mijn allerliefste,die ik 4maanden niet meer gezien had,gelukkig hebben we er toen geen tijd meer voor genomen om dit aan elkaar uit te leggen,het wachten was toen bij ons weerzien even vergeten,we hebben het erna wel nog eens over gehad,bij zulke toestanden voel je je zelf ook wel wat gedetineerd,en ik denk dat al wat er macht heeft binnen die muren,ons ook zo aanschouwd op het moment dat je er binnen bent,en zo als je zegt,horen zien en zwijgen,groetjes

                      #1129

                      dag Tilly,

                      ik las je reacties, ik heb ook geantwoord op de berichtjes van la Luna en daardoor komen jullie berichten aan elkaar ook bij mij via m’n mail binnen.
                      Mijn mailadres staat bij haar reacties vermeld, moest je zin hebben me te contacteren ?

                      ik was gisteren bij mijn vriend, ik was de eerste in bezoekzaal B en hij was er binnen 5 minuutjes. Was rond half 2.Vorige week had ikd at ook dat hij niet kwam, ik ben op de cipiers afgestapt en gevraagd of ze hem eigenlijk al verwittigd hadden. Toen belden ze terug…
                      Ik weet niet zo goed hoe ik hem moet benaderen nu, hij is duidelijk wat depressief, heeft last met in de gevangenis zitten. En het slaaptekort wreekt zich denk ik. Hij is normaal gezien een optimist zegt hij maar nu komt ‘t precies allemaal op hem af. Ik ken hem nog niet zo lang, en ben nog volop bezig hem te leren kennen, voor zover je dat kan tijdens een periode van niet vrij zijn..

                      groetjes Karin

                      #1130
                      tilly
                      Deelnemer

                        hey karin,ben net gaan zien voor je mail adres ma das gecodeerd kan het ni zien ,grtjs

                        #1132

                        dag tilly,

                        ah coderen ze dat een mailadres, mss wel goed dat alleen de persoon voor wie t bestemd is dat te zien krijgt.
                        m’n hotmail is karinvandenbriele@hotmail.com. Doe je verhaal maar eens 🙂 dan reageer ik erop.. groetjes en prettig weekend karin

                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.