Ga naar de inhoud

trouwen gevangenis brugge

Home Forums Familie van gedetineerden trouwen gevangenis brugge

  • Auteur
    Berichten
  • #1791
    elen jurgen
    Deelnemer

      hallo allemaal mijn vriendin verblijft momenteel in gevangenis brugge .
      en graag had ik wat meer info over welke papieren en wat in orde te maken om te mogen trouwen in de gevangenis

      #1792

      Beste Elen Jurgen,

      Alvorens te kunnen huwen zijn er een aantal attesten nodig:

      Getuigschrift van woonst
      Maximaal 3 maanden oud en met fiscale zegel. Aan te vragen bij de dienst bevolking van de gemeente waar men ingeschreven is. Indien ambtshalve geschrapt moet je je eerst opnieuw laten inschrijven.

      [b]Afschrift van de geboorteakte
      [/b]Maximaal 3 maanden oud en met fiscale zegel. Aan te vragen in de gemeente waar men geboren is.

      [b]Afschrift van de echtscheidingsakte of overlijdensakte
      [/b]Indien je gescheiden of weduwnaar bent. Maximaal drie maanden oud en met fiscale zegel.

      [b]Attest van gevangenschap van de gedetineerde
      [/b]Aan te vragen bij de griffie.

      [b]Identiteitskaart of copie identiteitskaart
      [/b]De gedetineerde kan dit aanvragen bij de griffie van de gevangenis. Indien één van de partijen ambtelijk geschrapt is kan men niet huwen. Je moet dus eerst je identiteitskaart in orde brengen.

      [b]Volmacht van de gedetineerde
      [/b]De gedetineerde moet een volmacht schrijven waarin hij verklaart dat hij/zij met persoon x wenst te huwen en dat hij de toestemming aan die persoon geeft om hiervoor alles in orde te brengen. De handtekening van de gedetineerde moet door de directie van de gevangenis gewettigd worden.

      [b]Toestemming van de directie
      [/b]De gedetineerde moet toestemming vragen aan de directie om te kunnen huwen in de gevangenis.

      Wat zal er aan jullie worden gevraagd?
      – beroep van beiden
      – getuigen (naam, geboortedatum, verwantschap, adres)
      – wel of geen huwelijkscontract
      – met of zonder ringen
      – woonplaats ouders

      [b]Contact burgerlijke stand Brugge
      [/b]De burgerlijke stand is te bereiken op 050/448 202

      [b]Wat kan ? Wat kan niet ?
      [/b]
      [b]Mag een camera binnen in de gevangenis?
      [/b]Het enige wat je mag binnen brengen is een wegwerpcamera. Videocamera’s zijn verboden, evenals extra films.

      [b]Hoeveel genodigden mag je vragen?
      [/b]Het aantal genodigden moet binnen de perken blijven. Over het algemeen geldt er een maximum van 10 personen, bruid en bruidegom inbegrepen.

      [b]Mogen kinderen aanwezig zijn?
      [/b]Ja, maar de leeftijd van de kinderen moet op voorhand worden doorgegeven, evenals welke relatie ze hebben tot de genodigden of tot de bruid/bruidegom.
      Vb. Kevin, 9 jaar, zoon van de zus van de bruidegom.

      [b]Hoe lang duurt de plechtigheid?
      [/b]De plechtigheid op zich duur zo’n 15 minuten. Daarna volgt er nog een receptie van ongeveer een uur. Achtereenvolgens is er mogelijkheid tot ongestoord bezoek.

      De koffie en de taart worden door de gevangenis gratis voorzien.
      Indien de ringmaat van de gedetineerde moet afgenomen worden, kan een juwelier dit doen in de advocatengang.

      [b]Nog vragen?
      [/b]Aarzel dan niet om verder contact met ons op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      Fax. 050 31 76 89
      maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      #1793
      Missa
      Deelnemer

        Hoi
        Moet je vriendin nog lang dat je in de gevangenis gaat trouwen?
        Groet Missa

        #1794
        elen jurgen
        Deelnemer

          hoi Missa dat is net een groot probleem.

          zal het even uit proberen te leggen ga wel haar naam anoniem houden.
          mijn verloofde is geïnterneerd van toen ik haar al kende.
          15 mei dit jaar was haar contract verlopen waar ze woonde en moest ze verhuizen .
          maar ze wist dat maar een maand op voorhand .
          ze heeft van de 15 mei tot en met de 23 mei bij mij verbleven.
          ze heeft ook 3 kinderen en een 4 de op komst .
          haar kinderen zijn geplaatst bij een pleeggezin .
          23 mei werd ze gebeld door haar contact persoon van pleegzorg dat ze haar vrijwillig moest gaan aanmelden bij de politie wat ze dus ook heeft gedaan .
          ze verbleef 3 maanden in de gevangenis van hasselt en nu al een maande in gevangenis van brugge omdat ze 31 weken zwanger is.
          we weten ondertussen dat ze binnen moest omdat ze geen woonst heeft en voorlopig mag ze niet gaan samen wonen.
          nu kreeg ze in de week te horen dat plaagzorg graag zou hebben dat ze in brugge zal bevallen .

          heb daar nu ook wel een vraag rond .
          mijn vraag is kan ik zelf daar iets tegen doen dat ze buiten brugge zou kunnen bevallen .
          want volgens mij is pleegzorg en commissie tot bescherming van de maatschappij toch twee aparte diensten

          #1796
          Missa
          Deelnemer

            Hoi
            Ik zou het niet weten maar wel fijn dat ze zo lieve vriend heeft echt tof van je ik zal zeggen dit is een Belgisch forum maar ik kom uit Nederland wij hebben daar ook een forum dat heel erg goed bezocht word wil je misschien de link daarvan hebben dat je daarlieten kan neer zetten ze helpen daar echt veel mensen op weg en moet zeggen dat het een heel fijn forum is met mensen die elkaar allemaal steunen
            Misschien weten ze daar antwoord op je vraag daar zijn ook mensen die al jaren mee lopen in het gevangenis wezen en bewaarder Zijn of iets anders met de pi hebbente maken is dat wat dat je daar je vraag kan neer leggen
            Ik hoor het wel anders wil ik je het wel sturen in een privé bericht is echt erg goed forum
            Groet Missa

            #1797

            Beste Jurgen,

            Daar je verloofde zwanger is, werd ze overgebracht naar de gevangenis van Brugge omdat ze daar een medische afdeling hebben om haar nauw verder op te volgen.

            De bevalling zal plaatsvinden in het AZ Sint-Jan in Brugge, maar eens de bevalling is plaatsgevonden, zal je verloofde terug moeten naar de gevangenis. Waarom Brugge? Omdat zij beschikken over een speciale afdeling, nl. de moeder-kind sectie. Deze is speciaal ingericht voor moeders en hun pasgeboren kinderen. Ik weet niet in hoeverre andere gevangenissen over zo’n sectie beschikken, maar dat zullen er alleszins niet veel zijn omdat het merendeel van de gevangenissen geen afdeling voor vrouwelijke gedetineerden/geinterneerden heeft.

            Indien je meer info wenst, kan je steeds terecht bij de psycho-sociale dienst van de gevangenis (PSD Brugge). Op het nummer: 050/457 521. Tevens kun je ook steeds bij ons terecht.

            Met vriendelijke groet,

            Maaike Bervoet
            Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
            Refugestraat 1
            8200 Brugge – Sint-Andries
            Tel. 050 31 01 07
            Fax. 050 31 76 89
            maaikebervoet@cawregiobrugge.be

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.