Ga naar de inhoud

Vader vast en weet niet dat hij vader is

Home Forums Familie van gedetineerden Vader vast en weet niet dat hij vader is

  • Auteur
    Berichten
  • #1912
    Natasja
    Deelnemer

      Allereerst moet ik vermelden dat het fijn is dat dit forum bestaat, ik woon in Nederland en ik heb een relatie met een jongen in Belgie. hij zit naar wat ik gehoord heb in Antwerpen in de gevangenis, nu kom er bij dat ik zwanger van hem bent geworden, en hier in Nederland heb je officieel 5 dagen bedenktijd of het kind komt of weg moet laten halen, nu weet ik dat ik wil gaan voor mijn relatie, maar de vader weet het niet en voor 18 December moet ik het weten, anders moet het kindje misschien weg, want ik wil met hem een kind opvoeden, a child needs also een daddy, ik heb heel stad en land afgebeld, maar ik kom nergens uit, het enige wat er gebeurd is dat ze mij doorverwijzen en mij niet serieus nemen.

      Kan iemand iets betekenen voor een zwangere vrouw in Nederland??? schrijven is tekort dag.:(

      #1913

      Beste Mops,

      Ik begrijp dat je snel een antwoord wenst en dat schrijven inderdaad niet haalbaar meer is.

      Ik weet niet of je al de gevangenis van Antwerpen hebt gecontacteerd hieromtrent (tel. 03 206 11 00)? Zij kunnen niet doorgeven of jouw vriend al dan niet in de gevangenis verblijft, maar je kan hen wel vragen om eventueel een boodschap door te geven via de PSD (psycho-sociale dienst). Zij kunnen deze boodschap al dan niet doorgeven (afhankelijk of hij daar verblijft of niet), maar dan is het wel aan jouw vriend om terug contact met jou op te nemen. Indien je niets verneemt, kan het ofwel zijn dat hij niet in de gevangenis van Antwerpen verblijft en/of niet wenst te reageren op je bericht.

      In het slechtste geval dat je geen antwoord krijg… Heb je er al eens over nagedacht of je het kind dan zal houden of niet? Kan je bij iemand terecht voor wat ondersteuning? Vrienden? Familie?

      Er is ook een Justitieel Welzijnswerk in Antwerpen, maar zij richten zich enkel op hulpverlening van gedetineerden. Ik ben niet zeker of je met je vraag daar terecht zal kunnen, maar geef je toch eens het telefoonnummer door. Let wel, ook zij zijn gebonden aan het beroepsgeheim. Tel. 03 238 59 33 E-mail: jwa@cawmetropool.be

      Ik wens je heel veel sterkte toe en indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      #1914
      Natasja
      Deelnemer

        Super bedankt voor het reageren, ik wist dat hij een elektronisch bandje had,maar hij kan er ook voor kiezen vrijwillig zijn dagen uit te zitten.
        En inderdaad net wat je zegt, zit hij daar niet dan weet ik ook dat ik moet kiezen voor mezelf en toekomst.

        Ik heb de ambassade in Belgie van Nederland gebeld en ze zijn er mee bezig.

        Wat kan een mens zich machteloos voelen, landen zouden dit soort dingen steeds meer in kaart moeten brengen, zodat er van wederzijds contact mensen over ter wereld geholpen zouden kunnen worden.:)

        #1916

        Beste Mops,

        Hoe gaat het ondertussen met je?

        Heb je al meer nieuws ontvangen over je vriend? Heb je hem kunnen bereiken?

        Met vriendelijke groet,

        Maaike Bervoet
        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1
        8200 Brugge – Sint-Andries
        Tel. 050 31 01 07
        maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.