Ga naar de inhoud

verslaafd

Home Forums Familie van gedetineerden verslaafd

  • Auteur
    Berichten
  • #967

    hallo, ik ben negen maanden op bezoek naar wortel geweest.Mijn vriend is drie weken later hervallen iin zijn oude gewoonte, maw verslaving en daelen.Hij zit nu al een tijdje in merksplas.beweert te stoppen met drugs.Toch, ik kan hem niet meer geloven.Moet ik hem loslaten nu hij daar zit? Ik ben teneinde raad. Mijn twee zonen van dertien en zestien keuren hem volledig af omdat hij veel te agressief is geweest tegen ons.De rust is nu wedergekeert in onze woning, alles loopt losjes. Maar op vijf december komt hij terug vrij, en wat dan? ik word daar niet goed van.Kan iemand mij raad of tips geven aub. bedankt om mijn bericht te lezen.tof

    #969
    Meisje_80
    Deelnemer

      Hey Pucca,

      Zeker geen makkelijke situatie!
      Langs de ene kant geloof je je vriend niet meer omdat hij je al eens belogen heeft, maar langs de andere kant wil je je relatie niet zomaar opgeven.
      Maar als jij nu al twijfels hebt of hij wel eerlijk is en ook zal blijven, dan moet je toch maar eens nadenken of je echt nog wel verder wil gaan!
      Je kan hem natuurlijk nog wel een kans geven en duidelijk met hem bespreken van, ik geef je nog één kans maar als je nog een vinger naar drugs uitsteekt, is het voorgoed gedaan! Dan weet hij ook waar hij staat en wat jij ervan vindt. Dan kan hij nog kiezen wat hij doet! Maar ik zou zeker voet bij stuk houden! Want anders gaat hem volgens mij terug beginnen en je telkens proberen om te praten!
      En ook over zijn gedrag zou ik praten, dat je zijn agressief gedrag niet meer dult! Als hem nog eens zo tegen je zonen reageert, dat hem dan ook zijn koffers kan pakken.
      Denk dat je vanaf het begin eerlijk en consequent moet reageren, anders zal hij zeker hervallen!

      Groetjes

      #970

      bedankt meisje-80 voor je reactie
      miss ter informatie nog een beetje uitleg ivm die relatie
      hij is de enige persoon in mijn leven naast mijn kinderen
      ik heb kanker gehad en hij was de enige die mij gesteund heeft
      ik heb geen andere vriendenkring of zo
      ben emotioneel afhankelijk
      voor de rest trek ik volledig mijn plan, financieel, huisvesting beslissingen kortom ik ben volledig zelfstandig en onafhankelijk
      dus ik weet niet wat er schort om relatie te beëindigen
      ik heb er met hem over gepraat en hij zei dat hij nooit zal stoppen met gebruiken, wel wil hij het dealen achterwege laten.ik ben ervan overtuigt dat hij nog niet klaar is om zijn levensstijl op te geven, het normale leven is voor hem geen uitdaging temeer hij reeds 22jaar of zo verslaafd is aan de speed, ik sta al een heel stap verder dan vorig jaar,toch volledig breken lijkt mij nog nie mogelijk.miss als ik open stel voor iemand anders, maar daar heb ik dan geen zin in. snap je.ik heb redenen genoeg en toch, of moet ik de harde weg op en hem zeggen dat de relatie zo niet verder kan?
      sorry, ik wil hier alleen maar uitgeraken hoor. reageer je nog aub?

      #971
      Meisje_80
      Deelnemer

        Als hij niet klaar is voor een gewone levensstijl, zonder drugs gaat hij zeker nog blijven dealen! En zeker als hem blijft gebruiken!
        Al 22 jaar verslaafd aan speed!?! Das niet niks he!
        Denk dat hem u aan het lijntje gaat houden, zeker omdat hij weet dat je toch niemand anders hebt die je zal steunen. Dus hij gaat er zowat vanuit, denk ik, ik kan toch doen wat ik wil, ze komt toch altijd terug.
        Ik ben er zeker van als je andere contacten gaat opzoeken, je zeker mensen gaat vinden die je wel willen steunen en wie weet kun je dan wel nieuwe relaties opbouwen!
        Maar als je vriend drugs blijft gebruiken, zoals hij zelf zegt, gaat het met hem slechter gaan en zal hij nog dieper in de put geraken en zo probeert hij u mee te sleuren. E
        En denk toch wel dat je beter verdient he?

        Groetjes

        #1010
        bernie
        Deelnemer

          Hey,

          Ik begrijp je wel, het is een verschrikkelijk verscheurende situatie.
          Ik ben misschien wat laat met te reageren op jouw bericht…
          Maar in jouw geval, kan je voor jezelf ook al uitmaken om je leven te veranderen. Je hoeft niet emotioneel afhankelijk te zijn. Dat is iets dat je zelf kan veranderen, daar kan je vriend niet mee helpen.
          Meer buiten komen, hobby’s, iets helemaal anders gaan doen (iets bijstuderen, bij een vereniging gaan,…), haalt je uit je isolement.

          Je vriend is verantwoordelijk voor zijn problemen. Hij, en hij alleen, kan zich daarin veranderen. Jij kan hem steunen, op het rechte pad zetten, maar die beslissing moet hij ZELF maken en hij moet het ZELF doen.
          Als je je relatie niet wilt opgeven, maar je wil weten in welke mate hij het meent of je niet beliegt, dan moet HIJ werken voor je relatie. Dan moet je eisen stellen.
          In jouw situatie zou ik hem vragen om zich te laten behandelen. Wil hij dit niet, dan weet je dat hij er gewoon niet mee wil stoppen.
          Het gebeurt meer, zeker met mensen die lange periodes hebben vastgezeten, voelen zich nutteloos, alsof ze niks kunnen, niks waard zijn. Het enige dat hij heeft zijn die drugs. Hij moet, en dat gaat alleen via de juiste behandeling (verslavingskliniek of gewoon al een praatgroep, enkele keren per week,…), terug plezier en voldoening vinden in het “gewone leven” en de uitdagingen van die dag.
          Agressie etc, hangt heel vaak samen met het gebruiken, dus het is mogelijk dat dit gaat dalen.
          Ik durf niet te zeggen dat hij u aan het lijntje houdt. Daarvoor is een verslavingsproblematiek te ingewikkeld en te delicaat. Zijn leven staat momenteel in het teken van drugs, dat is hetgene dat moet veranderen.
          Ik zou mijn eisen stellen: je laat je behandelen en je houdt vol of ik ben weg.
          En daarbij mag jij geen schrik hebben om alleen te komen staan. En het enige dat jij daarvoor kan doen is je uit dat isolement halen. Het is niet makkelijk om als volwassene bij een vereniging te gaan of opnieuw te beginnen, maar dat is de enige oplossing om je niet alleen te voelen.

          🙂 khoop dat je er nog iets aan hebt…
          Hoe is het nu met jullie?

        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.