Ga naar de inhoud

Verstek

  • Auteur
    Berichten
  • #2066
    Studente
    Deelnemer

      Mijn vriend heeft al 4jaar in de gevangenis gezeten, maar is tijdens zijn uitgang 2 weken weg gebleven. In deze 2 weken moest hij voorkomen en is dus niet geweest. Door dat hij verstek heeft gegeven was de uitspraak dat hij tot 9/07/14 geen aanvraag meer mag doen tot elektronicsh toezicht, terwijl hij 14/07/14 vrij komt!

      hij wilt verzet aantekenen, maar zou dit iets helpen? Zouden er nog gevolgen kunnen komen door het feit dat hij 2 weken buiten is gebleven?

      Grtz.

      #2068

      Beste,

      Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan tav de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

      Daar je vraag gaat over een heel specifieke situatie, neem je het best contact op met zijn advocaat. Indien hij niet over een advocaat beschikt, kun je bij het Justitiehuis in jouw buurt terecht voor een eerste gratis juridisch advies. Je kan ook steeds terecht bij mijn collega’s van Justitieel Welzijnswerk. Alle contactgegevens zijn terug te vinden op internet.

      Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      maaikebervoet@cawregiobrugge.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.