Ga naar de inhoud

vervoer

  • Auteur
    Berichten
  • #1706
    Meisje_80
    Deelnemer

      Hallo

      Mijn vriend mag heel binnenkort buiten om afspraken te maken met zijn werk, het cgg, …
      Hij zou willen dat ik hem kom halen aan de gevangenis en hem ook terugbreng. Daar krijgt hij dan een paar uren voor.
      Indien hij met de bus zou gaan, zal hij waarschijnlijk iets langere tijd krijgen om zich te verplaatsen.
      Kan hij ook zeggen dat hij met de bus gaat, maar dat ik hem dan toch kom oppikken :-)) of kunnen ze dat controleren?
      Heeft iemand hier al ervaring mee?

      Alvast bedankt voor uw reactie!

      Mvg

      #1707

      Beste Meisje_80,

      Ik kan begrijpen dat je zoveel mogelijk tijd met je vriend wil spenderen, als hij dan eens naar buiten mag, maar wees hier toch voorzichtig mee.

      Een gedetineerde krijgt enkel een uitgangsvergunning om een aantal zaken in orde te brengen. In jouw geval moet je vriend kijken voor werk en het CGG en daar houdt het ook bij op. Een gedetineerde mag niet de overige tijd spenderen aan het bv. bezoeken van familie. Eens hij zijn taken vervuld heeft, dient hij rechtstreeks terug te keren naar de gevangenis.

      Ik kan nu niet direct een éénduidig antwoord geven op het feit of er controle wordt gedaan, als een gedetineerde al dan niet de bus neemt, maar als je hem ophaalt aan de gevangenis, zie je hem uiteraard sowieso. Stel dat de gevangenis toch te weten komt dat de gedetineerde zich niet gehouden heeft aan de afspraken, kunnen zijn uitgaansvergunningen ingetrokken worden. Hetgeen je voorstelt, houdt dus risico’s in.

      Als je nog vragen hebt, aarzel niet om me te contacteren.

      Met vriendelijke groet,

      Bervoet Maaike
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      E-mail. maaikebervoet@cawregiobrugge.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.