Ga naar de inhoud

verzet aantekenen

Home Forums Familie van gedetineerden verzet aantekenen

  • Auteur
    Berichten
  • #451
    hannah
    Deelnemer

      Hallo iedereen,

      Donderdag is mijn vriend opgepakt en hebben ze hem naar de gevangenis te Brugge gebracht.
      Hij is veroordeeld voor drugsfeiten en heeft 18 maand effectief gekregen. Hij is veroordeeld op verstek. Gezien hij geen domicilie heeft, viel hij eigenlijk uit de lucht..
      Er is me verteld dat hij verzet heeft laten optekenen, dus dat de zaak nogmaals zal voorkomen, maar dan met hem erbij. Iemand enig idee hoe lang dit duurt ? En of het eigenlijk wel nut heeft..

      Ook zou ik graag weten of ik foto’s mag opsturen en of je postzegels bij je brieven mag steken zodat hij ook kan terugzenden. Of kunnen ze dat daar aanschaffen ?
      En is er een vast moment dat zij daar mogen bellen ?

      Groetjes en alvast bedankt
      Hannah

      #452
      marc
      Deelnemer

        Het is wel belangrijk dat hij beschikt over een vast adres.Misschien komt hij in aanmerking voor elektronisch toezicht (enkelband)
        en dan heb je dit zeker nodig. Eigenlijk heb je zowiezo een vaste verblijfplaats nodig als je de gevangenis wil verlaten.

        Postzegels stuur je beter niet op, die worden gedeponneerd. Hij krijgt die dan pas terug als hij vrijgaat. Postzegels moeten zij zelf aankopen via de kantine. Foto’s daarintegen kan hij wel ontvangen.

        Telefoneren kan in elke gevangenis, dit wel op bepaalde tijdstippen en soms is het gesprek beperkt tot een tiental minuten.

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.