Ga naar de inhoud

voorarrest

Home Forums Familie van gedetineerden voorarrest

  • Auteur
    Berichten
  • #1659
    sandra
    Deelnemer

      hallo,
      ik heb een vraagje over voorarrest.
      er is mij altijd gezegd dat als je in voorarrest zit dat dit dubbel telt als de straf word uitgesproken,
      maar nu hebben ze mij gezegd dat dit niet meer zo zou zijn.
      weet iemand hier iets meer over ?

      dank u

      #1660
      Anoniem

        Dar voorarrest dubbel telt is een sprookje.
        Het antwoord ligt inb artikel 30 van het Strafwetboek:

        “Art. 30. Elke hechtenis, vóór het onherroepelijk worden van de veroordeling ondergaan ten gevolge van het misdrijf dat tot die veroordeling aanleiding geeft, wordt toegerekend op de duur van de vrijheidsstraffen.
        (Iedere voorlopige plaatsingsmaatregel in een gesloten opvoedingsafdeling als bedoeld in artikel 52quater van de wet van 8 april 1965 betreffende de jeugdbescherming, het ten laste nemen van minderjarigen die een als misdrijf omschreven feit hebben gepleegd en het herstel van de door dit feit veroorzaakte schade of in de wet van 1 maart 2002 betreffende de voorlopige plaatsing van minderjarigen die een als misdrijf omschreven feit hebben gepleegd, wordt onder dezelfde voorwaarde toegerekend op de duur van de vrijheidsstraffen waartoe de persoon, verwezen overeenkomstig artikel 57bis van de voornoemde wet van 8 april 1965, is veroordeeld.) ”

        Van dubbele toerekening is geen sprake.

        #1695
        Djeezes
        Deelnemer

          Inderdaad dat is een sprookje dat al jaren de ronde doet. Waar het vandaan komt, Joost mag het weten, want dat heeft zelfs nooit bestaan.

          #1729
          konijntje
          Deelnemer

            vraagje,

            Mijn zoon vraagt aan mij of ik zijn schoenen kan mee brengen op mijn volgend bezoek aan de gevangenis te brugge hoe doe ik dat ?

            #1730
            fibi
            Deelnemer

              hey konijntje,
              is niet moeilijk hoor , gewoon als hij daar de toelating voor heeft gekregen , hij zal wel een datum hebben moeten opgeven dan breng je ze op deze datum mee . je stopt ze in in plastiekzak en voor de zekerheid maak je een brieje met zijn naam en celnummer en sectienummer op geschreven en kleef je het eraan . je zal het moeten afgeven aan de cipier die daar zit om door de controledector naar boven te gaan; dat is het denk ik .

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.