Ga naar de inhoud

Vragen over tafelbezoek, foto’s… Gev. Antwerpen

Home Forums Familie van gedetineerden Vragen over tafelbezoek, foto’s… Gev. Antwerpen

  • Auteur
    Berichten
  • #1313
    Sal
    Deelnemer

      Hallo,

      1 Na hoeveel tijd mag mijn vriend tafelbezoek aanvragen?
      Hoeveel keer per week kan ik hem bezoeken?

      2 Mag ik in een brief ook een foto meesturen?

      3 Heeft een gevangene een eigen rekeningnummer zodat ik rechtstreeks geld kan storten?

      #1314
      rememberme
      Deelnemer

        Hoi Sally
        1. Ik weet niet na hoeveel tijd hij tafelbezoek kan aanvragen, dat hangt van de situatie af. Als ik me niet vergis kan je in Antwerpen elke dag op bezoek gaan (behalve zondag) en zijn er veel bezoekmomenten per dag. Ik weet dat je voor zaterdag daar wel moet reserveren. Het wordt hier vaak als antwoord gegeven, maar bel even naar de gevangenis zelf. Op die manier heb je de info uit eerste hand en ben je zeker van alles. Het is niet leuk hen te bellen en ze zijn vaak niet al te vriendelijk, maar zo ben je zeker.
        2. foto’s mogen opgestuurd worden
        3. een eigen rekeningnummer hebben ze niet, het is een nummer van de gevangenis en bij de mededeling moet je dan normaal zijn voor-en achternaam schrijven. Maar ook hier weer dezelfde tip: bel eventjes naar de gevangenis zelf.

        x rememberme

        #1340
        Djeezes
        Deelnemer

          Momenteel is de bezoekregeling in de gevangenis van Antwerpen als volgt:
          x Tijdens de eerste maand detentie is het bezoek achter glas. Tijdens dit regime mag hij elke dag bezoek ontvangen, maar max. 1 keer per dag. Voor bezoek op zaterdag dient u op voorhand te reserveren aan het onthaal zelf (niet telefonisch). Na één maand kan de gedetineerde er voor kiezen om bezoek aan tafel te ontvangen. Dit mag maximaal 3 x per week (te tellen vanaf zaterdag!! omwille van het gereserveerd bezoek). En ook dus 1 keer per dag. Let wel: tafelbezoek is bijzonder populair en dus zijn de wachttijden meestal langer. Bij drukke dagen valt het dikwijls voor dat het tafelbezoek snel volzet is. Helaas, dan dient u een andere dag terug te komen.

          x Foto’s mogen worden opgestuurd, geen pasfoto’s, geen polaroids. Overdrijf niet in aantal, max. een vijftal.

          x Het rekeningnummer kan u bekomen aan het onthaal van de gevangenis. Dit kan met een overschrijving, maar nog sneller is via een postwissel (=postmandaat). Een service van Bpost, waar u een klein bedrag voor betaald (ik geloof de prijs van een postzegel). En het belangrijkste zoals ‘rememberme’ al had aangehaald: bij mededelingen zijn/haar volledige naam vermelden. Als er iets fout gaat, is het meestal doordat men dat vergeet.

          #1343
          Sal
          Deelnemer

            Bedankt voor jullie reacties!

            (Gevangenis Antwerpen)

            Geld sturen vanuit Nederland naar Belgie:

            Hoe moet ik geld storten per post (postkantoor: via Express??

            Hoe gaat dit in zn werking? Moet ik op het postkantoor een formuliertje invullen? met bankrekening nummer van de gevangenis en mijn naam? ook mijn adresgegevens of is dit niet nodig? en het bedrag?

            is er een snelle manier,
            Na hoeveel dagen ontvangt de gedetineerde het bedrag op zijn rekening?

            Hoe stort ik via de bank:Kan het ook met internetbankieren?

            Heb ik alleen zijn voor en achternaam nodig?

            zou iemand mij kunnen beantwoorden, het heeft spoed..
            Alvast bedankt!

            #1344
            Djeezes
            Deelnemer

              Geld storten kan:
              x via de bank met een overschrijving –> kan enkele dagen in beslag nemen, zeker vanuit het buitenland
              x via internetbankieren –>kan enkele dagen in beslag nemen, zeker vanuit het buitenland
              x via de post met een overschrijving
              x via de post met een postwissel (postmandaat)–> in de praktijk werkt dit het snelste.
              –> de postwissel heeft een code: ofwel bezorgt u die code aan de gevangenis, ofwel laat u
              dit door de post zelf naar de gevangenis verzenden (dit laatste voor een kleine prijs)
              x u stort het geld op het rekeningnummer van de gevangenis
              x hoe u ook stort (bank of post) het belangrijkste is de volledige naam te vermelden bij de mededelingen
              x hoeveel u stort, hangt af van uw eigen financiële mogelijkheden. De prijzen binnen, zijn dezelfde als daarbuiten.

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.