Ga naar de inhoud

vriend bezoeken in gevangenis van Antwerpen

Home Forums Familie van gedetineerden vriend bezoeken in gevangenis van Antwerpen

  • Auteur
    Berichten
  • #1996
    Liesje
    Deelnemer

      Een vriend van mij zit nu reeds 2 maanden in de gevangenis van Antwerpen, graag zou ik hem willen bezoeken maar heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat.
      Ik heb al gelezen dat ik een kopie van mijn identiteitskaart moet opsturen t.a.v. hem en dat ik daarna pas een afspraak kan regelen met de gevangenis?? klopt dat? Weet je dan ook meteen of je die bepaalde dag ook op bezoek kan of niet?

      #1997

      Beste SeptemberMoon,

      Aangezien je een vriend bent, is het zeker dat er eerst een bezoekaanvraag zal moeten ingediend worden bij de directie. Hiervoor dien je je een kopie van je identiteitskaart (voor- en achterkant) op te sturen naar je vriend. Hij dient de aanvraag dan verder te regelen. Eens er toestemming is vanuit de directie, kan je op bezoek gaan.

      Om verdere correcte info te bekomen, zou ik je aanraden contact op te nemen hiervoor met de gevangenis van Antwerpen. Zij zullen je hier verder wegwijs in kunnen maken.

      Telefoon gevangenis Antwerpen:03 206 11 00

      Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      #1998
      Liesje
      Deelnemer

        Hallo Maaike

        Bedankt voor je antwoordje. Ik heb intussen gebeld naar de gevangenis en daar zei de dame aan de telefoon dat het niet nodig is om een kopie van mijn identiteitskaart op te sturen… ofwel had zij mij verkeerd begrepen en dacht ze dat het mijn vaste vriend/partner was…

        Hoe weet ik dan of er toestemming is van de directie om op bezoek te gaan? zal ik worden verwittigd of hoe gaat dit dan in zijn werk?

        Met vriendelijke groeten

        #1999

        Beste SeptemberMoon

        Indien je de vaste partner bent van de gedetineerde, heb je inderdaad geen voorafgaandelijke toestemming nodig, maar wel als je maar een ‘gewone’ vriendin bent. Daar er geen verwantschap tussen jullie is.

        De toestemming zal doorgegeven worden aan je vriend die het op zijn beurt aan jou kan doorgeven of je kan zelf de gevangenis opbellen om na te vragen of jouw bezoek al werd goedgekeurd. Reken toch op een aantal dagen om de goedkeuring rond te krijgen, maar het best vraag je gewoon aan je vriend om je hiervan op de hoogte te brengen.

        Met vriendelijke groet,

        Maaike Bervoet
        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1
        8200 Brugge – Sint-Andries
        Tel. 050 31 01 07 maaikebervoet@cawregiobrugge.be

        #2000
        Liesje
        Deelnemer

          Ok, bedankt voor de informatie Maaike.
          met vriendelijke groeten

        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.