Ga naar de inhoud

vriend in gevangenis hasselt

Home Forums Familie van gedetineerden vriend in gevangenis hasselt

  • Auteur
    Berichten
  • #928
    Lieke
    Deelnemer

      Hallo

      Zijn er nog mensen die een vriend/familielid in de gevangenis van Hasselt hebben?
      Zou graag met jullie in contact komen.
      Zo kunnen we misschien met elkaar corresponderen of mailen als we het even moeilijk hebben.
      Ik veronderstel dat jullie ook zo van die dagen hebben dat jullie het moeilijk hebben en niet dadelijk bij iemand terecht kunnen, omdat de buitenwereld onze situatie niet altijd begrijpt!

      Alvast bedankt!

      Mvg Lieke

      #933
      Lieke
      Deelnemer

        Dag Lieke

        Ik heb een vriend in de gevangenis zitten.
        Ik mis hem ook elke dag.
        Als je wil kunnen we praten.

        Groetjes

        #945
        Anoniem

          hey mijn vriend zit nu bijna al 1maand in hasselt ik voel mij in veel dagen slecht maar het gaat al beter hij heeft 4maand gehat grtjz tatjana:(

          #947
          Lieke
          Deelnemer

            Hallo Tatjana,

            4 maanden valt dan nog mee 🙂 mijn vriend moet nog een jaar of 2 zitten 🙁
            Ga je hem geregeld bezoeken?
            Maar ik kan wel begrijpen hoe je je voelt! Het is erg om hem te missen, niet te kunnen vastpakken of bellen wanneer je wilt.
            Maar ik probeer mij op te trekken aan zijn telefoontjes, zijn brieven en de bezoekjes. Spijtig dat die altijd zo snel voorbij zijn 🙁

            Groetjes

            #955
            Anoniem

              ik begrijp u heel goed en hep het soms ook heel moeilijk maar daar kom je wel doorheen en hoe meer je u vriend steunt hoe raper het daar voorbij gaat geloof mij grtjz tatjana

              #956
              Anoniem

                hey ja ik trek mij daar ook aan op aan zijn telefoontjes en zijn brieven ik ga morgen naar de gevangenis en ga ik hem bezoeken rond 2uur ofzo ja 2jaar is erg lang das waar maar ja wij kunner er niets aan veranderen he aleen maar afwagten hoe het loopt he grtjz tatjana:)

                #957
                Lieke
                Deelnemer

                  Ik ben hem vandaag nog gaan bezoeken, morgen kan ik niet (moet werken).
                  Welke dagen ga je meestal of verschilt dat van week tot week?
                  Woonden jullie samen voor dat hij binnen moest?
                  Ik hoop dat alles goed zal lopen, dan is hem zeker vrij binnen 2 jaar! En dan hoop ik dat hem zijn les geleerd heeft en geen misstap meer zal zetten 🙂

                  groetjes

                  #972
                  miranda
                  Deelnemer

                    hey hallo
                    Ik heb ook een goede vriend in de gevangenis zitten in hasselt
                    Hij zit er nu 10 dagen en we weten niet hoelang ie
                    moet blijven.
                    Ik wil weten of het makkelijk gaat om hem op te zoeken hij kan ons niet meer bellen zn geld is op weten jullie of ik het kan sturen of brengen? hoop op tegen reactie groetjes miranda

                    #973
                    Lieke
                    Deelnemer

                      Hallo Miranda,

                      Als je hem wilt gaan bezoeken moet jij eerst een papier halen bij de politie/gemeente van goed gedrag en zeden. Ook moet je vriend een bezoekaanvraag indienen bij de directie. Deze moeten dit dan goedkeuren. Dit duurt meestal een dag of 3-4. Eenmaal in de gevangenis meld je je aan en geef je je papier van goed gedrag en zeden af samen met je paspoort. Dan maken ze daar alles inorde.
                      In Hasselt mag een gedetineerde 3 keer bezoek hebben per week.
                      De bezoekuren zijn van 9-12 uur. Tenlaatste aanmelden voor 11.15u
                      En van 13-16u tenlaatste aanmelden voor 15.15u.
                      In de bezoekzaak kan je enkel betalen met proton, moest je wat willen drinken of eten.

                      Hopelijk helpt dit je al wat verder!
                      Als je nog wat wilt weten, laat je maar wat weten.

                      Groetjes

                      #974
                      miranda
                      Deelnemer

                        hoi
                        ik wilde ook weten hoe je geld kan geven aan mn vriend want hij heeft helemaal niks meer en kan ie daar ook sigaretten kopen?
                        Weet jij ook of het daar een beetje leefbaar is? ik kan niks meer aan hem zelf vragen want hij kan niet meer bellen omdat ie geen geld meer heeft wat een vragen he sorry maar ik maak dit ook voor de eerste keer mee groetjes miranda

                        #975
                        Meisje_80
                        Deelnemer

                          Hey

                          Ik denk dat je wel geld kan overschrijven naar een rekening die hij heeft in de gevangenis.
                          Hij kan sigaretten kopen, maar moet dat dan ook in de gevangenis zelf doen. Je kan hem niks meebrengen.
                          Of het leefbaar is in de gevangenis? Als je vriendelijk bent tegen de cipiers, zijn zij het ook tegen jou. Je hebt er natuurlijk altijd enkele bij die op alles en nog wat commentaar hebben, maar over het algemeen gaat het wel.
                          Als je je vriend wilt bereiken, kan je hem schrijven. Want jij kan hem niet bellen. En als hij geen geld meer heeft, kan hij je dus ook niet bereiken. Maar door te schrijven, laat je hem toch weten dat je hem niet vergeet!

                          Als je nog wat wilt weten, vraag maar hoor!

                          Groetjes

                          #976
                          Meisje_80
                          Deelnemer

                            Hey

                            Ik heb het zonet nog eens nagevraagd bij mijn vriend toen ik hem ben gaan bezoeken.
                            Het is een algemeen rekeningnummer wat je in de gevangenis krijgt, maar als je geld wilt storten, moet je gewoon de naam van je vriend erbij vermelden en dan ontvangt hij het geld.

                            Groetjes

                            #978
                            miranda
                            Deelnemer

                              iedereen bedankt voor de reacties
                              Mijn dochtertje heeft een kaartje naar hem toegestuurd maar weten jullie of ie daar postzegels krijgt om terug te sturen of moeten wij dat zelf meesturen en schrijfpapier envelop en dat soort dingen ik vind het wel erg want het is de vader van onze dochter en ze is maandag nog jarig ook ze word 13 dus al helemaal een rot leeftijd we krijgen niks door van de gevangenis word een beetje moedeloos kan ik niet zn advocaat spreken ofziets? groetjes miranda

                              #979
                              Lieke
                              Deelnemer

                                Hallo

                                Je kan een brief sturen naar hem met op de enveloppe zijn naam en familienaam, Zwarte Brugstraat 4, 3500 Hasselt.
                                Jouw vriend moet postzegels kopen in de gevangenis alsook enveloppes. Je mag geen postzegels meesturen, want als er post voor de gevangene aankomt, controleren ze dat daar om te zien of er geen verboden dingen inzitten. Als je postzegels meestuurt, halen ze die eruit!!
                                Normaal moet je toch de advocaat kunnen spreken. Heb je al contact ermee opgenomen?

                                Groetjes

                                #980
                                miranda
                                Deelnemer

                                  hoi nee ik had vandaag gebeld na hasselt hoe de zaken voor staan maar degene zei wij geven geen informatie dus ik weet helemaal niks. Dat maakt het juist zo rot ik weet inmiddels de banknummer om op te storten en ga zo een brief schrijven.Zou ik wel na de advocaat kunnen vragen of die zijn nummer vragen? Weet je het klinkt misschien gek maar het is mn exman maar vind het zo rot voor hem hij heeft helemaal niemand meer alleen onze dochter en mij als een vriendin en hij is alles kwijt geen huis geen kleding geen werk hoe moeten we hieruit komen zie het somber in pffff.En weet je we weten niets hoelang ie moet zitten helamaal niks zo wreed is het en het is nog niet eens een erg iets wat ie gedaan heeft hij heeft niemand pijn gedaan groetjes

                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.