Ga naar de inhoud

vriend opgepakt

Home Forums Familie van gedetineerden vriend opgepakt

  • Auteur
    Berichten
  • #2248
    Saskia
    Deelnemer

      mijn vriend zit net vast, zijn familie wist nog niets v mijn bestaan omdat onze relatie nog niet zo lang is. k heb contact gezocht met een familielid en k heb reactie gehad maar ik wou ze niet teveel overladen met vragen. ik ben te weten gekomen wie zijn advocaat is mag ik een brief aan zijn advocaat afgeven, zodat hij die aan mijn vriend kan afgeven? ik weet niet waar hij vast zit

      #2249

      Beste Sasje

      Mijn naam is Rani Hoste en ik loop stage bij het Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

      Ik begrijp dat dit een moeilijke situatie is voor jou. Het is vervelend niet te weten waar je vriend momenteel verblijft. Via zijn advocaat kan je inderdaad wat meer informatie verkrijgen, maar aangezien een advocaat beroepsgeheim heeft, zal je vriend wel eerst toestemming moeten geven om informatie aan jou door te spelen. De brief waarover je spreekt, kan je via de advocaat tot bij je vriend brengen. Eens je weet in welke gevangenis je vriend verblijft, geef dan gerust een seintje terug. Dan bekijken we verder wat we voor jou kunnen betekenen.

      Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,
      Rani Hoste | Stagiaire Hulpverlener
      Buitendienst Justitieel Welzijnswerk | CAW Noord-West-Vlaanderen
      Refugestraat 1 | 8200 Brugge | 050 31 01 07
      rani.hoste@cawnoordwestvlaanderen.be

      #2250
      Saskia
      Deelnemer

        Rani Hoste ik bedank je in de eerste plaats voor het antwoord.Ik heb een brief in het advocatenkantoor afgegeven. Ondertussen ben ik wel te weten gekomen waar hij zit en welke straf boven zijn hoofd hangt. Dus heb ik nu ook een brief op de post gedaan.Zo ben ik zeker dat hij toch iets ontvangen heeft want ik wou hem laten weten dat er toch nog mensen achter hem staan en die steun gaat hem heel goed kunnen gebruiken.

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.