Ga naar de inhoud

vriend opgepakt Ik weet niet wat ik moet

Home Forums Familie van gedetineerden vriend opgepakt Ik weet niet wat ik moet

  • Auteur
    Berichten
  • #1463
    Amber
    Deelnemer

      Ik zit even heel diep nu mijn mannetje is vandaag jarig en wat een ongelooflijk verjaardagscadeau kreeg ie

      Vanmiddag werd er aan de deur gebeld kijkt mn vriend door het raam : meneer wil je de deur open doen, politie, ben je aangekleed
      hij: neen even een broek aandoen
      P: nu meteen openmaken daarna aankleden …

      Deur open 4 BOBers…
      Ik was al helemaal in shock en om een lang verhaal kort te maken hebben ze m meegenomen voor verhoor zoals ze zelf zeiden …
      Rond 14u kreeg ik 3 smsjes 2x dat ie me graag zag en de derde dat ie dacht dat ie niet naar huis zou mogen
      Toen werd het steeds later en er kwam ook geen reactie meer op mn smsjes maar ik was er nog steeds van overtuigd dat ie wel weer naar huis zou komen
      En om 20u50 ging ineens mn gsm, een nr dat ik niet kende, bleek zn advocaat te zijn met de mededeling dat ie al was voorgeleid en aangehouden , dat ie in dendermonde zit en dat ie overmorgen opnieuw voorkomt en dan duidelijk zal worden hoe lang het zal duren en dat ik voorlopig niet bij m mag 🙁
      Ik vroeg ook of ik mocht weten waarom en de advocaat zei dat ie mn vriend had gevraagd of hij me de details mocht geven en die had gezegd dat het goed was dus ik weet nu ook van welke feiten ie is beschuldigd en als ze echt harde bewijzen hebben zal mn mannetje niet snel weer buiten zijn 🙁

      Ik heb mij het grootste deel van dat telefoontje sterk gehouden maar op het einde ben ik in tranen uitgebarsten en sindsdien weet ik gewoon niet hoe te stoppen met huilen
      Toen ze m kwamen halen hebben we niet eens afscheid kunnen nemen geen knuffel, zelfs geen kus, zelfs geen tot straks en nu ben k m plots helemaal kwijt 🙁 🙁 🙁

      Ik weet geen blijf met mezelf, kan de muren wel oplopen
      Hoe moet ik de volgende dagen door
      Wat moet ik nu 🙁

      #1464
      rememberme
      Deelnemer

        Wat een rotdag heb je achter de rug. Op deze moment is er heel weinig dat je kan doen. Morgen kan je alvast eens bellen naar de gevangenis of je al op bezoek mag komen. kan je iemand opbellen: een vriendin, zus of dergelijke zodat je nu toch eventjes niet alleen moet zijn?
        sterkte meisje

        #1466

        Beste MissingHim,

        Als je met vragen zit, advies wenst of nood hebt aan een ondersteunend gesprek, kun je steeds beroep doen op een Justitieel Welzijnswerk in jouw buurt.

        Je geeft aan dat je vriend in Dendermonde is opgenomen… Dan kun je eigenlijk het best contact opnemen met het Centrum Algemeen Welzijnswerk (CAW) in Dendermonde en meer bepaald met de dienst Jusititeel Welzijnswerk (JWW). Een JWW biedt op vrijwillige basis hulpverlening aan, aan mensen die in de gevangenis verblijven en hun directe sociale omgeving vb. partners, ouders, vrienden, … .

        Meer weten? Klik op onderstaande link.

        http://www.cawregiodendermonde.be/nl/index.php?option=com_content&view=section&id=15&Itemid=124

        Adres:
        OLV-Kerkplein 30
        9200 Dendermonde
        Telefoon:052/25.99.54

        Nog vragen? Aarzel dan niet om contact met mij of met het JWW Van Dendermonde op te nemen.

        Met vriendelijke groet,

        Bervoet Maaike
        CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
        Refugestraat 1
        8200 Sint-Andries
        050 31 01 07 jww@cawregiobrugge.be

        #1467
        Amber
        Deelnemer

          Pff het is zo verschrikkelijk moeilijk…

          Heb daarstraks weer een telefoontje van zn advocaat gekregen met eigenlijk weinig hoopgevend nieuws 🙁
          Zondag of maandag zou hij pas voor het eerst mogen bellen en met veel geluk mag ie vanaf maandag bezoek ontvangen (komt er dus opneer dat ik niet moet verwachten dat ze m vrijdag laten gaan)
          Ondertussen gaat het verhaal ook de ronde en heb ik t zelfs net in de krant gelezen en begin ik het te krijgen van iedereen die aan de deur staat met vragen en commentaar ik heb het zo al moeilijk genoeg

          Maaike bedankt voor je reactie is een tip waar ik zeker gebruik van ga maken

          x

        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.