Ga naar de inhoud

Vriend opgepakt

Home Forums Familie van gedetineerden Vriend opgepakt

  • Auteur
    Berichten
  • #1798
    Stefanie
    Deelnemer

      Hallo iedereen

      Ik weet niet wat ik moet doen, ik heb een tijdje geleden iemand leren kennen, ik kon niet toegeven aan men gevoelens, ik wist wel dat hij al een en ander op zen kerfstok had maar dat het zo erg was wist ik niet… Vorig weekend is hij opgepakt geweest na een gevecht in een cafe, de politie hadden hem nog de kans gegeven om naar huis te gaan maar hij is tegen hen beginnen discussiëren en ze hebben hem meegepakt… Ik heb gisteren naar het politiebureau gebeld en daar zeiden ze dat hij daar nog was, ze hebben hem de kans gegeven van mij te spreken maar hij wou niet… Ik denk zelf dat het uit koppigheid is, ook al zegt iedereen dat hij gene gast voor mij is enzo… Ik dacht vandaag in mijn eigen foert ik rijd naar den bureau, maar de officier wist mij te zeggen dat hij daar niet meer was, maar aangezien zijn gsm niet opligt is er volgens mij meer aan de hand, was hij mss voorwaardelijk vrij of zo (waar hij mij wazig iets van verteld heeft) en moet hij nu voorkomen. Mijn probleem is nu, hij zit niet meer bij de Lokale Politie, maar waar zit hij dan wel… Is hij bij de Federale, zit hij al in de ‘echte’ gevangenis… Hoe begin ik er aan hem te zoeken? Ik zie hem blijkbaar toch liever als ik dacht, en mss is hij ook geen man voor mij, ik ken hem ook op een andere manier en daardoor kan ik hem niet loslaten… Hoe moet ik nu verder gaan?

      #1799

      Beste Bonjovike,

      Dat wordt inderdaad een moeilijke zoektocht. De vraag ‘Zit hij al dan niet in de gevangenis?’ moet eerst beantwoord kunnen worden. Indien ja, in welke gevangenis verblijft hij dan? Het kan inderdaad zijn dat hij zijn voorwaarden heeft verbroken en daarom terug naar de gevangenis werd gebracht. In welke gevangenis verbleef hij voordien?

      Het is wel zo dat er een beroepsgeheim geldt waardoor het personeel van de gevangenis niet zomaar mag doorgeven of iemand in de gevangenis verblijft of niet. Je kan natuurlijk altijd proberen om die info te verkrijgen en eventueel eens te bellen naar de gevangenis waar hij al verbleven heeft. Een tweede mogelijkheid is het schrijven van een brief. Krijg je reactie, dan weet je dat hij effectief in de gevangenis verblijft. Krijg je geen reactie, dan kan het natuurlijke het omgekeerde zijn, maar ook dat hij niet wenst te reageren hierop. Het is ook mogelijk dat hij je uiteindelijk zelf telefonisch contacteert, al dan niet vanuit de gevangenis.

      Het blijft dus een onzekere zoektocht naar een duidelijk antwoord.

      Kon je contactpersoon van de lokale politie niet meer info geven over zijn situatie en waar hij nu verblijft?

      Indien je nog vragen hebt of nood hebt aan een ondersteunend gesprek, aarzel dan niet om contact met me op te nemen

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      Fax. 050 31 76 89
      maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      #1800
      Stefanie
      Deelnemer

        Hoi Maaike

        Mijn vriend heeft me vandaag gebeld, ze hebben hem vandaag vrijgelaten. Ik weet nog van alles het fijne niet maar ik zal dit in de loop van de avond wel horen… In ieder geval hard bedankt… Blijkbaar is hij tegen de agenten zondag beginnen ruzie maken en hebben ze hem daardoor meegenomen, en hij mocht gisteren normaal al buiten maar doordat hij nog wat lastig was hebben ze hem nog gehouden. Ben al lang blij dat hij morgen toch terug gaat werken! Ik hoop dat ik hem kan temmen…

        Heel hard bedankt

        Stefanie

        #1801

        Beste Stefanie,

        Ben blij te horen dat je iets van je vriend hebt vernomen. Hopelijk heb je wat antwoorden gekregen op je vragen.

        Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

        Heel veel succes!

        Maaike Bervoet
        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1
        8200 Brugge – Sint-Andries
        Tel. 050 31 01 07
        Fax. 050 31 76 89
        maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.