Ga naar de inhoud

Vriendin opgepakt, wat nu

Home Forums Familie van gedetineerden Vriendin opgepakt, wat nu

  • Auteur
    Berichten
  • #2397
    Ratboy
    Deelnemer

      Hallo,
      Maandagochtend is de politie binnengevallen bij mijn vriendin op verdenking van handel in verboden middelen.
      Zij is in de gevangenis in Antwerpen. Omdat we elkaar nog niet zo lang kennen en ik in Nederland woon(wel belg) is er ook geen enkele aantoonbare band tussen ons.
      Ik was wel van alles op de hoogte maar heb voor de rest niets met de zaak te maken.(ik ben wel eveneens gebruiker.maar dat doet niet terzake nu)
      Ik heb nu een paar vragen hierover.
      Omdat haar ouders dit nooit hadden verwacht en wij elkaar nog niet zolang kennen denk ik dat ze mij dit gaan verwijten dus omdat de zaak voor hen zoal erg genoeg is wil ik hen ook niet tot last zijn.
      Ik ben via een vriendin op de hoogte gebracht.
      Nu wil ik minstens laten weten dat ik haar niet aan haar lot Overlaat. Ik weet dat zij de aanvraag moet doen om haar te mogen zien samen met een kopie van mijn id kaart die ik haar moet opsturen, maar er wordt gezegd dat ik op de brief ook de rolnummer moet noteren. Hoe kan ik deze bemachtigen? Kan ik dit telefonisch doen bij de gevangenis te Antwerpen? Of moet ik dit aan de politie vragen of haar advocaat contacteren. Wat mij ineens ook bij de volgende vraag brengt.
      Hoe kan ik te weten komen wie haar verdedigd in de rechtzaal, is dit ook via de gevangenis of politie of moet ik daarvoor mss de rechtbank bellen. Ik zou namelijk de meester in kwestie even willen spreken zodat hij me ook op de hoogte kan houden van de situatie.
      En als laatste vraag in verband met bezoeken.
      Ik heb in mijn jongere jaren ook heel even in de gevangenis gezeten voor verkoop toen ik 18 was. Dit was wel enkel voorhechtenis en intussen ben ik 42 en heb voor de rest ook geen enkele veroordeling meer gehad sinds dan. Kan dit eventueel nog roet in het eten gooien qua bezoek recht?
      Alle info hierover is meer dan welkom.
      Dank bij voorbaat,
      M.D.S

      #2399
      Foo Bar
      Deelnemer

        Hallo,

        je kan altijd een brief schrijven naar je vriendin. Het adres is

        Gevangenis Antwerpen
        tav.
        Begijnenstraat 42
        2000 Antwerpen
        BELGIE

        Vergeet niet de afzender, jij dus, steeds te vermelden op de achterkant van de enveloppe.

        In je brief kan je haar vragen wie haar advocaat is en zijn/haar contactgegevens. Je vriendin kan steeds terugschrijven en je die informatie bezorgen, alsook andere praktische zaken.

        Vergeet niet in je brief enkele telefoonnummers en adressen te vermelden (van jezelf, familie, andere vrienden) zodat ze je eventueel kan opbellen of schrijven.

        Erg belangrijk voor nieuwe gedetineerden is geld. Zonder extra geld ben je heel erg beperkt in de gevangenis, en kan je bijna niets doen (niet bellen, of geen postzegels kopen).

        Je kan geld overschrijven naar de gevangenis van Antwerpen door overschrijving op
        rek.nr. BE 75 679200552651 met verplichte vermelding van de naam, voornaam en geboortedatum van je vriendin.

        Besef dat je brief kan worden geopend en gelezen door het gevangenispersoneel.

        Voor bezoek: omdat je geen familiale band kan aantonen moet je op de bezoekerslijst van je vriendin terechtkomen. Hiertoe stuur je een gemotiveerd schrijven naar de gevangenisdirectie. Leg uit bij wie je op bezoek wil gaan, wie jij bent, en om welke reden je op bezoek wil gaan. Je vriendin moet tegelijk binnen de gevangenis aan de directie vragen om jou op haar bezoekerslijst te laten zetten. In principe geen probleem maar het proces neemt wat tijd in beslag. Daarna kan je op bezoek gaan (zie website gevangenis voor de bezoekregeling).

        Je kan ook steeds naar de gevangenis bellen voor praktische vragen ivm. bezoek. Het algemeen nummer van Antwerpen is 03 / 206 11 00

        Succes!

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.