Ga naar de inhoud

Waar krijg ik psychisch opvang?

Home Forums Familie van gedetineerden Waar krijg ik psychisch opvang?

  • Auteur
    Berichten
  • #2267
    Els
    Deelnemer

      Ik zit momenteel in een heel stresserende situatie. Mijn vriend heeft een hersenletsel momenteel wordt hij verdacht van een misdrijf en verblijft hij in de gevangenis. Nu door zijn hersenletsel herinnert hij zelf niks.

      Ik verblijf in een crisisopvang dit, omdat ik vertrokken ben thuis uit veiligheid en hem gedwongen wou laten opnemen.

      Nu hier in het crisisopvang moet je veel zelf uit zoeken. Men denkt zelfs dat ik nu terug naar huis kan in die crisisopvang. Maar ik weet het niet, want de politie wou weten waar ik nu verbleef. Waarom? Woning verzegeld? Nachecken van mijn vriends’ verhaal.

      In de crisisopvang keek men zelfs raar dat ik de advocaat voor mijn partner moest regelen en niet de PSD. Dus men Kent echt niet veel van justitie.

      Ik kan mijn verhaal niet op een goeie manier doen. Ik vertoon stress-symptomen als ik vraag voor een psycholoog is het antwoord onmogelijk. Wat als ik hier durf vragen om ondersteuning door JWW, omdat zij meer vertrouwd zijn met justitie en ik zo mijn verhaal zou kunnen doen, waardoor ik minder stressklachten zou hebben.
      Ook problemen met de begeleiding hier van crisisopvang CAW en me op straat zetten. Dit CAW heeft de postcode 3000.

      Kan er iemand me helpen, zodat ik zonder problemen hier in de crisisopvang ergens terecht ja met mijn verhaal?

      #2268

      Beste

      Mijn naam is Rani Hoste en ik loop stage bij het Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

      Je kan gerust contact opnemen met Justitieel Welzijnswerk in Leuven. De familiebegeleiders zijn rechtstreeks te contacteren op het telefoonnummer 016/21 01 23 en het algemeen telefoonnummer van de dienst is 016/21 01 05. Een mail sturen is ook steeds mogelijk via het e-mail adres jww@cawoostbrabant.be.
      Het adres van Justitieel Welzijnswerk in Leuven is Redingenstraat 6 – 3000 Leuven.

      Indien je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,
      Rani Hoste | Stagiaire Hulpverlener
      Buitendienst Justitieel Welzijnswerk | CAW Noord-West-Vlaanderen
      Refugestraat 1 | 8200 Brugge | 050 31 01 07
      rani.hoste@cawnoordwestvlaanderen.be

      #2269
      Els
      Deelnemer

        Dag Rani,

        Maandag is hier beslist in team dat ik woensdag naar huis moest gaan. Aangezien mijn vriend zondag gearresteerd werd. En ik in theorie naar huis kan. Ik moet geen woonst zoeken en langdurige opvang bellen heeft ook geen nut.
        Vandaag, dinsdag kreeg ik te horen dat mijn woning verzegeld is.
        Toch wilt men hier niet terug komen op hun beslissing.
        Dus morgen sta ik waarschijnlijk op straat, want hier vind men de nachtopvang, overdag op straat en ‘s nachts van 21h tot 9h ook een oplossing
        Wat nu? Verzegeling verbreken lijkt me ook niet echt de oplossing, maar is er dan wel een oplossing?
        Want familie heb ik ook niet echt en mijn vrienden zijn verwittigd dat ik morgen op straat sta.

        Met vriendelijke groet,

        Els Vandenbussche

        #2270

        Dag Els

        Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is voor jou. Afgaand op de postcode 3000 vermoed ik dat je je in Leuven bevindt. Wat je momenteel kan doen, is naar het Algemeen Onthaal gaan van het CAW in Leuven. Het adres daarvan is Redingenstraat 6 – 3000 Leuven. Telefonisch zijn ze bereikbaar op het nummer 016/21 01 01. Ze zijn van maandag tot vrijdag open tussen 9u en 18u.

        Met vriendelijke groet,
        Rani Hoste | Stagiaire Hulpverlener
        Buitendienst Justitieel Welzijnswerk | CAW Noord-West-Vlaanderen
        Refugestraat 1 | 8200 Brugge | 050 31 01 07
        rani.hoste@cawnoordwestvlaanderen.be

        #2271
        Els
        Deelnemer

          Dag Rani,
          Maar de crisisopvang waar ik nu verblijf, is van hetzelfde CAW. Toen ik gisteren het gesprek begon over die verzegeling, heb ik eerst gevraagd of er klachten zijn en die waren er niet. Word dat geen probleem als je bij het onthaal van hetzelfde CAW aanklopt?

          #2272

          Dag Els

          Aangezien het de bedoeling is om steeds naar het CAW te gaan van de regio waarin je je bevindt, is het geen probleem om terug naar het CAW in Leuven te gaan. Je kan gerust bij het Algemeen Onthaal in de Redingenstraat aankloppen.

          Met vriendelijke groet,
          Rani Hoste | Stagiaire Hulpverlener
          Buitendienst Justitieel Welzijnswerk | CAW Noord-West-Vlaanderen
          Refugestraat 1 | 8200 Brugge | 050 31 01 07
          rani.hoste@cawnoordwestvlaanderen.be

        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.