Ga naar de inhoud

waar krijg je hulp

Home Forums Familie van gedetineerden waar krijg je hulp

  • Auteur
    Berichten
  • #2202
    cindy
    Deelnemer

      Hallo

      mijn vriend zit nu al 8 maanden in de gevangenis van Hasselt en is veroordeelt tot juli 2017.
      Vanaf oktober kan hij voor de surp verschijnen voor een aanvraag voor enkelband maar dat is precies allemaal zo simpel niet, veel tegenwerking en zaken die je moet regelen waar je best wel wat begeleiding voor kunt gebruiken maar helaas krijg je niet veel hulp,
      Ik heb al zoveel mogelijk zelf in orde gekregen maar ben nu nog wanhopig op zoek naar een werkcontract voor hem want zonder dat contract laten ze hem zeker niet gaan, maar dat is zo simpel niet om als vrouw werk te zoeken voor een gedetineerde.
      Ik weet totaal niet meer hoe ik het moet aanpakken en zijn uitgangen zijn afgekeurd waardoor hij zelf nergens kan langsgaan.

      Ik zou hem graag zo snel mogelijk terug thuis hebben want ik ben 8 weken geleden bevallen van ons dochtertje en ik heb zijn hulp en steun wel echt nodig omdat ik er heel alleen voorsta zonder familie en vrienden en ik wil ook dat hij kan meegenieten van het opgroeien van zijn dochtertje

      op instanties van binnenin moeten we dus blijkbaar niet rekenen en ik word er hopeloos en moedeloos van

      #2203

      Beste Mila,

      Het beste wat je volgens mij kan doen is contact opnemen met de dienst Justitieel Welzijnswerk van het CAW bij jouw in de buurt. Hieronder geef ik in elk geval al het adres van Justitieel Welzijnswerk Hasselt:

      CAW Limburg
      Rozenstraat 28, 3500 Hasselt
      Tel.: 011 23 23 40
      E-mail: justitieel.welzijnswerk@cawlimburg.be

      Mocht je ergens anders wonen, laat het me dan weten, ik zoek dan het adres van een CAW dichterbij.
      Je vriend kan trouwens zelf ook de hulp inroepen van een medewerker van Justitieel welzijnswerk. Hiervoor moet hij een rapportbriefje schrijven ter attentie van “Trajectbegeleiding Justitieel Welzijnswerk”. Die mensen kunnen hem zeker ook helpen met zijn reclassering.
      Mochten er nog vragen zijn mag je mij ook persoonlijk contacteren. Telefoon en mail vind je hier onderaan.

      Vriendelijke groeten,

      Kurt Vandenbroucke
      Justitieel Welzijnswerk Brugge – Buitendienst
      050/31 01 07
      kurt.vandenbroucke@cawnoordwestvlaanderen.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.