Ga naar de inhoud

wanneer kan penitentiair verlof aangevraagd worden

Home Forums Familie van gedetineerden wanneer kan penitentiair verlof aangevraagd worden

  • Auteur
    Berichten
  • #481
    Marsupilami
    Deelnemer

      Mijn vriend zit in Brugge sinds vier augustus.
      In de documentatie die ik heb gekregen over de strafuitvoeringsrechtbanken zie ik nergens staan vanaf wanneer hij recht heeft om penitentiair verlof aan te vragen.

      Het enigste dat we nu al weten is dat hij vanaf 3 december 2009 beperkte detentie krijgt tot in juni 2010, waar hij dan voor de commissie moet komen, of de strafuitvoeringsrechtbank.

      Is het zo dat hij de eerste drie maanden van zijn gevangenschap noch ongestoord bezoek, noch penitentiair bezoek mag aanvragen of klopt dit niet en mag hij dit nu al aanvragen?

      kan iemand mij raad geven hieromtrent?

      #483
      marc
      Deelnemer

        Als hij niet in een speciaal regime zit, kan hij onmiddellijk bezoek en(of)ongestoord
        bezoek aanvragen.

        Penitentiair verlof kan hij aanvragen via de psd, directie. Na zijn beperkte detentie
        komt hij terug voor de strafuitvoeringsrechtbank die dan beslissen over eventuele vervroegde
        vrijlating of andere oplossingen.

        #484
        Marsupilami
        Deelnemer

          Het ongestoord bezoek mag niet, hij moet tenminste drie maanden in hechtenis zitten… en dan nog blijft het een gunst die ze hem eventueel zullen verlenen, geen recht.
          Penitentiair verlof aanvragen werd hem afgeraden daar hij maanden voortvluchtig is geweest en de directie hem zeker geen ongecontroleerd voor 36 uur zal laten lopen…

          Op 3 december is het jammer genoeg pas de dag waarop hij mag BT of ET aanvragen, god weet hoe lang die mallemolen zal duren voordat dat behandeld wordt en effectief van kracht wordt, MOCHTEN ze toestemming geven voor ET

          Tegen dan is het bijna het moment om voor de strafuitvoeringsrechtbank te komen!
          Ach wat kunnen ze dat daar in Brugge toch onleefbaar maken voor een jong gezin dat ze uit mekaar hebben gesleurd…

        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.