Ga naar de inhoud

wat als familie je dwingt te kiezen

Home Forums Familie van gedetineerden wat als familie je dwingt te kiezen

  • Auteur
    Berichten
  • #1864
    darknes
    Deelnemer

      mijn partner is in augustus opgepakt bij ons thuis onder de ogen van de kinderen op een
      heel agresieve manier .voor ik wist waar hij was waren we een dag en nacht verder en er zitten
      verdomd veel uren in .
      hij is terechtgekomen in antwerpen en tekende verzet aan tegen zijn veroordeling bij verstek
      dit is niet ontvankelijk verklaard .er volgde een spelletje van bezoek voor de kids goedgekeurd
      een uurenhalf voor we er moesten zijn telefoon dat het niet doorging zonder een reden te krijgen
      telkens je op bezoek gaat wordt je als uitschot bekeken en behandeld door de portiers .dan kom je op een dag toe
      om hem te bezoeken en dan krijg je te horen u mag er niet bij wegens zijn transfer . had een dag eerder met psd gebeld
      omdat ik een brief ontvangen had van mijn partner dat hij domme dingen ging doen want dat hij op was
      en had de psd gebeld om dit te melden en met hen de afspraak gemaakt om zeker op bezoek te gaan
      dus flippen langst mijn kant naar waar en waarom mochten ze me niet zeggen .later aan de telefoon ook niet
      na alle machtspelletjes van daar .begint nu mijn pa ook toen hij vandaag hoorde dat ik naar mijn
      partner in merksplas geweest was riep hij als je er nog een keer naar toe gaat zie je me nooit meer
      en gooide de telefoon in als ik hier thuis kwam heeft hij duidelijk en luid gezegd dat ik enkel thuis hoor te zijn
      en nergens anders en hij wilt niet dat ik of de kids nog naar daar gaan dit doet pijn verdomd veel pijn
      heb hem willen vragen uit welke hoek deze reactie komt maar hij blokte dat af legde enkel zijn wet op .
      dit maakt het allemaal nog moeilijker de bezoeken aan mijn partner geven me rust en laden mijn batterijen even op
      ik hou enorm veel van hem en onze kids ook maar nu wilt mijn pa dat ik keuzes maak in mijn ogen een onfaire keuze .
      wie herkent de situatie en hoe ga ik ermee om want eerlijk gezegd met alle pesterijen van ‘binnen’ en nu dit sta
      ik op breken en hou mijn hart vast voor de kids hun reactie help

      #1865

      Beste Darkness,

      Het zal inderdaad niet gemakkelijk voor je zijn om zowel geconfronteerd te worden met de detentie van je partner alsook de negatieve houding van je vader.

      Daarom dat ik je zou aanraden om contact op te nemen met mijn collega’s van Justitieel Welzijnswerk Turnhout (als je partner nog steeds in Merksplas verblijft).

      Bij hen kan je terecht wanneer je nood hebt aan informatie, advies en een ondersteunend gesprek.

      Adres:
      Stationstraat 82 -2300 Turnhout
      014 / 43 80 88
      jww@cawdekempen.be

      Aarzel niet om met hen contact op te nemen, daar zij je verder kunnen ondersteunen.

      Veel sterkte!

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      Fax. 050 31 76 89
      maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      #2044
      Kristel
      Deelnemer

        Hey,

        Ik zit zo een beetje in dezelfde situatie. Vriend thuis opgepakt.
        Zit nu in de gevangenis van Antwerpen.
        Moeder laat me ook kiezen tussen hem en haar. Ik en men vriend hebben anderhalf jaar samen gewoond, maar door dit voorval heeft men moeder ervoor gezorgd dat hij afgeschreven is van men adres.

        Nu heb ik zelf tegen men moeder gezegd dat ik dit zelf moet verwerken en zelf de beslissing moet nemen of ik al dan niet verder met hem wil gaan. Anders zou ik het toch maar achter haar rug doen.

        Hoe heb jij dit verder opgelost?

        Groetjes,

        #2048
        joke
        Deelnemer

          mocht het een steun kunnen betekenen voor je er is een groep aangemaakt op fb voor familie van gedetineerden waar we ons hart kunnen luchten op een anonieme manier. tis een besloten groep vele grts http://www.facebook.com/groups/familievangedetineerden/

        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.