Ga naar de inhoud

Wat als hij vrijkomt?

Home Forums Familie van gedetineerden Wat als hij vrijkomt?

  • Auteur
    Berichten
  • #1787
    Lynn
    Deelnemer

      [i]Hallo,

      Ik weet niet zo goed hoe ik hieraan moet beginnen.
      Iemand uit mijn dichte familie zit al enkele jaren in de gevangenis en heeft al enkele keren een aanvraag gedaan tot vervroegd vrijkomen.

      Deze is nu goedgekeurd en hij mag binnen enkele maanden de gevangenis verlaten.

      Iedereen zegt dat het goed nieuws is, en eigenlijk is dat ook wel zo. Maar ik weet niet goed hoe ik dit moet opnemen.
      Ik ben gewend om hem te zien aan een tafeltje, anderhalfuur lang and that’s it. Als ik niet kan gaan (de laatste tijd eerder niet wil gaan), dan moet ik dat ook niet doen …

      Feit is dat hij dus binnenkort vrijkomt en zich weer aan het gewone leven moet aanpassen. Ik denk dat hij er nog niet klaar voor is.

      Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik hierop moet reageren.

      Heeft er iemand tips of ervaring hiermee?

      Groetjes,
      LotteL.[/i]

      #1788

      Beste LotteL,

      Het is inderdaad niet vanzelfsprekend om iemand ineens terug te laten integreren in je omgeving. Het vergt een aanpassing én tijd.

      Graag had ik het hier verder met je over gehad in een gesprek. Ik werk binnen de dienst Jusititeel Welzijnwerk Brugge – Buitendienst. Deze dienst is er voor de naastbestaanden van gedetineerden die met vragen zitten, nood hebben aan info, advies en ondersteuning.

      Dit is een gratis en vrijwillig aanbod. Het lijkt me echter gemakkelijker om een afspraak te plannen zodat er voldoende tijd kan besteed worden aan jouw verhaal. Woon je in het gerechtelijk arrondissement Brugge dan kan je verder bij mij terecht. Zoniet kan ik je steeds doorverwijzen naar onze collega’s op een ander adres.

      Je kan me via onderstaande gegevens bereiken. Aarzel zeker niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      Fax. 050 31 76 89
      maaikebervoet@cawregiobrugge.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.