Ga naar de inhoud

wat moet ik allemaal doen?

Home Forums Familie van gedetineerden wat moet ik allemaal doen?

  • Auteur
    Berichten
  • #1034
    Gillard
    Deelnemer
      #1038
      simsan
      Deelnemer

        Ulla,
        je moet in het gemeentehuis een bewijs vn goed gedrag en zeden aanvragen,jouw vriend moet ook een aanvraag doen om te zeggen dat je zult komen.Dan geef je gewwonweg dat attest af in de gevangenis en dan mag je hem wel bezoeken.Voor de rest kan ik jou niet helpen,mijn mag zit ergens anders.
        Sterkte en blijf sterk.

        #1039
        De Bonte
        Deelnemer

          hij moet da aanvragen da is overal de 1gevangenis vraagt papier de ander niet gede 1 gevangenis mag je krante en tijdschrifte afgeven de andere niet best bel je is naar daar weet je ineens wat mag en niet en de bezoekuren want is ook overal verschillend
          grtz

          #1040
          Lieke
          Deelnemer

            Hallo Ulla

            Mijn vriend zit ook in Hasselt.

            Je mag niks mee naar binnen nemen! Je moet ook door een metaaldetector gaan en die gaat wel heel erg vlug af! Dus je moet al zeker geen bh met sluiting aandoen, want dan moet je die uitdoen. Ook geen juwelen die niet van goud of zilver zijn, want dan piept het. Uw schoenen en jas kan je wel uitdoen en in het bakje leggen, die gaan dan apart in een detector. Erna kan je ze gewoon terug aandoen. Maar met een bh is dit moeilijker he 🙂

            Je hebt ook zeker een papier van goed gedrag en zeden nodig samen met je paspoort. Anders kom je niet binnen!
            Je vriend moet dan wel zorgen dat je op de bezoekerslijst staat, anders kom je ook niet binnen.

            Je vriend mag inderdaag pas na enkele dagen bellen. Ik denk na 3 of 4 dagen. Schrijven had hij wel gemogen. Jij kan hem ook altijd schrijven. Vermeld op de briefomslag dan zijn naam en voornaam, Zwarte Brugstraat 4 3500 Hasselt.

            Je vriend kan enkel via de gevangenis zelf omslagen en postzegels kopen. Je kan hem niks meenemen of opsturen.

            De bezoekuren zijn van 9-12u, aanmelden voor 11.15u
            en van 13-16u, aanmelden voor 15.15u
            Je krijgt telkens een uur de tijd om hem te bezoeken.
            Elke gedetineerde mag 3 keer per week bezoek krijgen, maar maar 1 bezoek per dag!

            Als je nog vragen hebt, stel je ze maar!

            Mvg Luna

            #1042
            Gillard
            Deelnemer
              #1053
              saartje
              Deelnemer

                LaLuna
                Misschien een domme vraag, maar een jeans broek gaat wel? Want daar zit uiteindelijk ook een knoop aan waarop de metaaldetector kan afgaan…

                Saartje

                #1054
                Lieke
                Deelnemer

                  Hallo Saartje

                  Een jeansbroek kan zeker! Alleen als je een riem erop aandoet, moet je hem waarschijnlijk uitdoen.
                  Doe ook niet teveel juwelen aan die niet van echt goud of zilver zijn, want dat moet dan ook uit.

                  Mvg

                  #1066
                  mie
                  Deelnemer

                    Hallo,

                    Amai, als ik dat hier zo allemaal lees, zijn er toch enorm grote verschillen tussen de gevangenissen onderling.
                    In Brugge bv mag niets en moet je bijna striptease doen om binnen te geraken, in Hasselt blijkbaar ook. Mijn vriend zit in Oudenaarde, en daar valt het eigenlijk nog goed mee. Ik heb nog nooit iets moeten uitdoen, of toch, éénmaal mijn laarzen.Ook juwelen niet. Ze zijn daar ook erg vriendelijk en menselijk. Wat ik toch leuk vind, want niemand heeft er baat bij om afgesnauwd te worden. Waarschijnlijk gaat het er in kleinere gevangenissen gemoedelijker aan toe.

                    Gr

                    #1079

                    dag Ulla,

                    ben je al op bezoek geweest ? mijn vriend is ook in Hasselt, mijn aanvraag tot bezoek was vrij snel goedgekeurd.
                    Ik woon een eindje weg en ga 1 keer per week. Ze zijn correct in Hasselt maar heel onpersoonlijk. 1 kee kregen we 5 minuten bezoektijd bij, is maar 1 kker gebeurd..
                    je mag niks meenemen, geen eten, niks te lezen,geen kadootjes. je mag wel brieven en fotos afgeven als je je aanmeldt.
                    Graag hoor ik iets van je, ook hoe je je voelt na bezoek..

                    groetjes Karin

                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.