Ga naar de inhoud

Wat te doen?

Home Forums Familie van gedetineerden Wat te doen?

  • Auteur
    Berichten
  • #1821
    Anoniem
    Deelnemer

      Hallo,

      Ik zit sinds eergisteren volledig in de put. Ben x aantal jaar samen geweest met iemand en sinds eergisteren zit hij in de gevangenis wegens afschuwelijke dingen. Verschrikkelijke dingen die ik nu op de moment niet kan vergeten of opzij zetten. Heb hem brief geschreven om te vragen achter antwoorden. Maar heb bang dat hij misschien niet eerlijk gaat zijn of dat hij niet deftig gaat antwoorden en ik zelf niet verder ga kunnen met mijn leven. Maar ik vraag mij nu af of ik hem ga kunnen bezoeken dan als ik de antwoorden van hemzelf wil weten? Of gaat dat alleen voor familie? En wat als hij mij niet wilt zien, kan ik dan op een andere manier aan antwoorden geraken?
      Alvast bedankt

      #1824
      Anoniem
      Deelnemer

        En wat ik mij ook afvraag, kan ik hem zelf contacteren? zou ik hem zelf kunnen bellen? Of moet hij mij effectief bellen?

        #1827

        Beste,

        Ook als niet familielid is het mogelijk om een gedetineerde te bezoeken. Je moet enkel een copie van je identiteitskaart opsturen naar de gedetineerde. Het is dan aan hem om een bezoekaanvraag voor jou in te dienen bij de directie. Normaal gezien moet dit binnen een paar dagen in orde kunnen gemaakt worden. Een gedetineerde opbellen in de gevangenis is niet mogelijk, maar je kan hem wel schrijven. De gedetineerde zelf is wèl in de mogelijkheid om je te bellen, dit op voorwaarde dat hij voldoende geld heeft op z’n rekening om belkrediet te kopen.
        In je vraag merk ik ook een grote nood aan ondersteuning. Je moet weten dat er in elke gevangenis een Justitieel Welzijnswerk aanwezig is. Deze mensen kunnen je ongetwijfeld helpen hiermee. Ikzelf werk voor Justitieel welzijnswerk Brugge, maar indien je me laat weten in welke gevangenis je vriend zit kan ik je gegevens van dat JWW bezorgen.

        Kurt Vandenbroucke
        CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk
        kurtvandenbroucke@cawregiobrugge.be
        050/31 01 07

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.