Ga naar de inhoud

wat te vermelden op briefwisseling

Home Forums Familie van gedetineerden wat te vermelden op briefwisseling

  • Auteur
    Berichten
  • #2308
    sandra
    Deelnemer

      Heb vernomen dat mijn ex partner voor een hele lange periode in de gevangenis zal verblijven, ook al hebben we de laatste jaren geen contact , wil ik hem een aantal foto’s van zijn zoontje versturen, ik weet dat hij dat enorm zal appreciëren. helaas vind ik heel weinig informatie over de gevangenis van beveren en het is de eerste maal dat ik iets verstuur dus wat moet ik allemaal vermelden op de briefwisseling
      dank u wel

      #2309

      Beste Sanneke,

      Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan tav de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

      Heeft er je ondertussen iemand al kunnen verder helpen met je vraag?
      Indien niet, zie volgende link (contactgegevens): http://justitie.belgium.be/nl/themas_en_dossiers/gevangenissen/belgische_gevangenissen/gevangenissen/adres_gevangenis_beveren.jsp?referer=tcm:265-245475-64

      Verder, de briefwisseling met gedetineerden is vrij. De omslagen mogen echter geen geld bevatten. Uiteraard mogen er ook geen voorwerpen inzitten die de veiligheid van de inrichting in gevaar brengen of bij wet verboden zijn. Pakketten opsturen is niet toegelaten, foto’s echter wel.
      Alle briefwisseling met gedetineerden dient opgestuurd te worden met de post. De binnenkomende post voor gedetineerden is aan een controle onderworpen. Het betreft hier de inhoud van de briefomslag en niet de inhoud van de brief zelf.

      Op de briefomslag vermeld je steeds de contactgegevens van de gevangenis, alsook de naam van de gedetineerde en zijn geboortedatum en/of rolnummer om verwarring met andere gedetineerden te vermijden.

      Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Noord-West-Vlaanderen
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      buitendienst.jww@cawnoordwestvlaanderen.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.