Ga naar de inhoud

Weet niet zo goed wat doen…

Home Forums Familie van gedetineerden Weet niet zo goed wat doen…

  • Auteur
    Berichten
  • #1015
    saartje
    Deelnemer

      Hallo

      Mijn vriend is sinds vrijdag opgenomen en ik had hier geen enkel vermoeden van. Alles ging goed, tussen ons, had goed werk,… eigenlijk alles wat je je kan wensen. Toch deed hij dingen verkeerd achter mijn rug om. We wonen nog niet samen en ik woon zelfs nog thuis bij mijn ouders. Voor mijn ouders is hij nu een afgesloten hoofdstuk, maar ik zag een toekomst met hem zo goed zitten!!! We waren aan het uitkijken voor een huisje, ik zag ons al samen een kindje krijgen en nu donderdag, vlak voor kerst, zouden we 2 jaar samen zijn. Mijn eerste gedacht was ook van een einde aan de relatie te maken, maar ik zie hem zo graag en begrijp niet goed waarom hij zo’n dingen gedaan heeft. Morgen weet ik of hij terug vrij mag of nog zeker een maand bij krijgt. In vergelijking met wat ik hier al gelezen heb, lijkt dit niks voor jullie, maar voor mij is het zo moeilijk. Alles wat me aann hem doet herinneren doet me wenen. Ik wil hem steunen, heb hem al een brief geschreven, maar ik weet echt niet wat doen… Hoe kunnen jullie met het gevoel dat hij iets verkeerd heeft gedaan en hem toch graag zien omgaan??? Ik zit vast met mijn gevoelens en kan hier geen steun krijgen … zij zien hem enkel als een laf iemand, omdat hij misgedaan heeft zonder aan mij te denken.

      En hoe hebben zij het daar zelf? Wat doen ze zoal op een dag? Echt alleen maar op een kamer zonder iets zitten toch niet è?

      #1016
      Lieke
      Deelnemer

        Hallo Saartje,

        Ik wens je alvast veel sterkte!
        Het is inderdaad geen leuke situatie, zeker omdat je niks afwist van de dingen waar hij mee bezig was.
        Ik denk dat je hem het beste even met rust laat, zodat hij eerst en vooral kan inzien wat hij heeft gedaan en welke mensen hij daarmee gekwetst heeft.
        Je kan hem inderdaad een brief schrijven met je gevoelens in en hem om een antwoord vragen, waarom hem dit heeft gedaan!
        Als je beslist verder met hem te gaan, moet je heel duidelijke afspraken gaan maken! Zo van: als je nog 1 keer wat achter mijn rug doet en het komt uit, dan is het helemaal gedaan! Ik wil je nog een kans geven omdat ik je graag zie! En dan zal je zien wat zijn reactie is. Wil hij ervoor gaan, moet hij echt alles achter zich laten! En als hem dat niet kan, verdien jij veel beter!
        Ook naar je ouders toe moet hij dan maar zijn verhaal doen, waarom en wat. Misschien dat ze zo de situatie een beetje kunnen begrijpen en hem toch nog een kans willen geven.
        Een gedetineerde doet inderdaad heel weinig op een dag. Hij kan gaan werken, maar zeker nog niet in het begin! De eerste dagen is het gewoon op de cel zitten, zonder enig contact met de buitenwereld, enkel met de advokaat. Brieven schrijven kan wel. Hij kan je ook pas ten vroegste na 4 dagen opbellen.
        Ze kunnen wel enkele keren per dag gaan wandelen, een luchtje scheppen.

        Ik hoop voor jou dat je na vandaag wat meer weet en dat je vriend natuurlijk terug vrij zal zijn!

        Alvast nog heel veel sterkte!

        Groetjes Luna

        #1022
        saartje
        Deelnemer

          Ik heb maandag een brief verzonden naar mijn vriend, gewoon zijn naam en dan het adres van de gevangenis in hasselt, maar deze is nog steeds niet aangekomen…
          Moet er dan nog iets anders op vermeld staan?

          #1026
          Lieke
          Deelnemer

            Hallo Saartje

            Zijn naam en voornaam
            Zwarte Brugstraat 4
            3500 Hasselt

            Dat is wat er op de briefomslag moet staan.

            Mijn vriend zit ook in Hasselt en krijgt ook niet altijd zijn post op tijd. Soms kan dat wel enkele dagen duren eer de cipiers eens “zin hebben” om de post uit te delen. Dit is ook zo wanneer je een brief in de brievenbus van de gevangenis zelf steekt. Soms krijgt hij die ook pas enkele dagen later aan.

            Weet je ondertussen al wat meer of hij vrij mag of dat hij nog een maand moet blijven?

            Groetjes

            #1027
            saartje
            Deelnemer

              Hey laluna

              Eerst en vooral wil ik je al bedanken voor het antwoorden! Sorry dat ik dat niet eerder heb gedaan, maar mijn hoofd staat zo goed als nergens naar.

              Hij heeft mij nu 2x gebeld ondertussen, waar ik enorm blij om ben, want ben anders heel ongerust. Hij moet blijven, voor een maand al zeker, maar hij heeft me gezegd dat hij in beroep is gegaan, dus binnen 2 weken komt dat terug voor de raadkamer of hoe dat ook heet. Hij is er toch fel mee bezig denk ik. Of denk je dat iemand heel dit gebeuren nog kan spelen en zich er zo uit wil halen? Ik stel zo’n vragen omdat ik heel de tijd van niets afwist, dus hij heeft ook al wel gelogen tegen mij. Ook de reden waarom hij daar zit vervormde hij,terwijl hij dan bij het 2de telefoontje toch toegegeven heeft dat hij gelogen had en de echte reden gezegd.
              Eigenlijk spelen er constant vragen in mijn hoofd, waarom, hoe moet het verder,… Het is allemaal niet gemakkelijk en zeker als je nog bij je ouders woont en die er absoluut tegen zijn om hem nog een kans te geven. En toch, ik zie hem echt zo graag, echt alles ging goed tussen ons, zelf zei hij ook dat hij meer dan gelukkig was met mij, maar dan toch nog dingen gaan uitsteken… Maar wat ik ook beslis over onze toekomst, hij legt er zich bij neer. Dat vind ik mooi van hem!
              1 ding vind ik wel zeer raar: hij zit in dezelfde cel als zijne kompaan. Hij wil dat niet, want voor die kompaan maakt het allemaal niets uit, die is precies blij met onderdak en eten…

              #1028
              Lieke
              Deelnemer

                Dag Saartje,

                Ik begrijp goed dat je op dit moment niet weet wat je moet denken!Zeker omdat hem zo oneerlijk tegen je is geweest. Je denkt dan ook dat hij misschien “speelt” alsof hij het erg vindt.
                Ik denk dat je beter bij hem eens op bezoek kunt gaan en het recht in zijn gezicht vraagt, dan zie je ook dadelijk hoe hij reageert en moet hij ook dadelijk reageren als je hem een vraag stelt.
                Ook dan kan je hem alles nog eens duidelijk maken van hoe jij het ziet.
                En de reactie van zijn kompaan, kan ook een vorm van stoer doen zijn naar jouw vriend toe. De meeste mensen die in de cel zitten, krijgen toch wel het besef van wat heb ik gedaan en wat ben ik nu kwijt?

                Groetjes

                #1029
                imca
                Deelnemer

                  Hoi Saartje,
                  Laat alles op je af komen en schrijf van je af!
                  Liefde overwint alles, dus de tijd zal het leren!
                  Veel sterkte

                  #1031
                  saartje
                  Deelnemer

                    Je bedoelt naar hem schrijven? Of voor mezelf dingen opschrijven?
                    Ja, ondanks alles blijf ik hem graag zien, maar of dat wel verstandig is…ik weet het opt moment allemaal niet zo goed. Misschien word ik ook zelf te fel beïnvloedd door mijn omgeving, iedereen zegt hier wel van ‘amai, dat hij daar maar oprot en u gerust laat’ terwijl ik hem zeker niet in de steek wil laten. Ik relativeer meer, hij heeft fouten gemaakt, maar al bij al gaat het nog wel. Ik wil zeker nu nog geen besluit nemen voor onze relatie, ik zie ons nog steeds samen, maar ik hoop dat tijd het zal uitwijzen, want ik ben een eeuwige twijfelaar…

                    #1060
                    saartje
                    Deelnemer

                      Ik geef een vervolg aan mijn verhaal:

                      Ik ben vandaag voor het eerst op bezoek geweest bij mijn vriend (eindelijk)! En ik moet zeggen dat ik via dit forum al heel veel te weten was gekomen, waarvoor dank! Echt waar!
                      De deuren en de metaaldetector viel dus goed mee. Ik heb wel lang moeten wachten (30min)eer dat ik mijn vriend te zien kreeg in de bezoekerszaal. Dus ik raad het anderen wel aan om niet juist rond 14u te gaan, want dan wisselen de posten daar en gaat er veel tijd verloren.
                      Het was eerst zwaar toen ik hem zag, maar ik begrijp nu ook veel beter waarom het goed is hem te steunen, want hij heeft dat echt wel heel hard nodig! Het heeft ons in elk geval heel goed gedaan.
                      Ben echt blij dat ik mijn eigen gevoel gevolgd heb.

                      Nogmaals dank, vooral aan Ulla en LaLuna! :kiss:
                      Saartje

                      #1061
                      Lieke
                      Deelnemer

                        Hey Saartje,

                        Ben blij voor je dat het bezoek zo goed is meegevallen!
                        Ja als je al een beetje voorbereid bent, is het toch altijd leuker he!
                        Inderdaad tussen half 2 en kwart na 2 schrijven ze niemand meer in, omdat het dan appèl is rond 20 voor 2 en dan duurt wel een klein half uurtje en dan om kwart na 2 is het nog eens wisseling van de shift. Na kwart na 2 kan je je weer gewoon inschrijven.
                        Toeval, ik ben vandaag ook mijn vriend gaan bezoeken, dus we hebben elkaar misschien wel gezien 🙂
                        Morgen ga ik weer terug!

                        Groetjes Luna

                        #1062
                        Gillard
                        Deelnemer
                          #1063
                          Lieke
                          Deelnemer

                            Awel Ulla

                            Dat is afgesproken! Ik houd u eraan! 🙂

                            Groetjes Luna

                            #1064
                            Gillard
                            Deelnemer

                              Hoi Luna,

                              Tof, de eerste betaal ik ok (moet je dan wel herkennen hé)
                              Wanneer ga jij je vriend nog bezoeken?

                              Anders mag je me ook altijd mailen op XXXXX@XXXXX.XX dat geld ook voor jou hé Saartje

                              #1065
                              saartje
                              Deelnemer

                                Super! 🙂 Als ik kan wil ik ook meegaan!
                                Volgende week moet ik terug gaan werken, maar denk dat ik elke dinsdag al zeker kan langs gaan. Is niet veel, maar we begrijpen beide de situatie en zijn akkoord zo. Misschien kom ik jullie dan ook wel tegen!

                                Groetjes

                                #1067
                                Lieke
                                Deelnemer

                                  Hey,

                                  Dinsdag zou voor mij, normaal gezien, ook lukken!
                                  Eigenlijk kan ik elke dag, volgende week, want ik ben vrij.

                                  Groetjs Luna

                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.