Ga naar de inhoud

Weet niet zo goed wat doen…

Home Forums Familie van gedetineerden Weet niet zo goed wat doen…

  • Auteur
    Berichten
  • #1255
    life
    Deelnemer

      en Saartje, nog nieuws, is het einde in zicht?

      ik wou dat ik dit ook kon zeggen. Mijn man zit nu bijna 3 maanden in de gevangenis in Frankrijk.
      Heb hem nog maar 3 keer gezien.
      Vorige week tekende hij de papieren voor zijn overplaatsing naar België maar wanneer dat dan ook effectief gaat gebeuren weet ik niet.
      Ben benieuwd. We gaan dan ook eens informeren voor elektronisch toezicht.
      Hij kreeg 30 maanden. Ik hoor van overal dat je als je minder dan drie jaar zit 1/3 van je straf moet doen, klopt dit, weet jij daat iets meer van?
      Heb ook al horen zeggen dat hij dan nog wat vroeger zou kunnen vrijkomen wegens goed gedrag.
      Ik weet daar allemaal niet veel van, hopelijk krijg ik hier wat reacties van anderen.
      Ik vind het toch wel zwaar om dragen. k hou me sterk natuurlijk maar van binnen …………
      hopelijk zie je nu ook het einde van de tunnel.

      groeten Life

      #1256
      Anoniem

        In geval van veroordeling van NIET MEER DAN DRIE JAAR valt men onder Ministeriële Omzendbrief nr. 1771 (zie website Federale Overheidsdienst Justitie). Deze omzendbrief betreft de voorlopige invrijheidstelling (en dus niet de voorwaardelijke invrijheidstelling, zoals M. Martin). De veroordeelde wordt in vrijheid gesteld door de directeur van de gevangenis, nadat hij één derde van zijn straf heeft ondergaan. Er wordt geen rekening gehouden met herhaling! Uitzondering zijn wel de veroordeelden wegens seksuele misdrijven op minderjarigen. Zij worden in vrijheid gesteld door de Dienst Individuele Gevallen. Voor hen geldt de regel van één derde niet noodzakelijk.
        Op die regel van één derde kan men rekenen, behalve in geval van seksueel misdrijf zoals hiervoor omschreven.
        Is dit voldoende informatie?
        Ik tracht nog op te zoeken wanneer men in aanmerking kan komen voor elektronisch toezicht, want dat ken ik niet uit het hoofd.

        #1257
        Anoniem

          Hier info over elektronisch toezicht:

          http://www.elfri.be/elektronisch-toezicht

          #1258
          saartje
          Deelnemer

            Hey Life

            Mijn vriend is nu enkele dagen vrij ja 🙂 Daar ben ik heel gelukkig om!!! Maar ik heb nog steeds niets tegen mijn familie verteld. Ik durf niet, ik kan het niet, ik ben bang voor hun reactie 🙁 Toch zijn er al plannen om samen iets te huren en met elkaar verder te gaan. Het geeft zo’n dubbel gevoel: ik ben blij omdat ik hem terug bij me kan hebben en toch heb ik zoiets van ‘ ik kan mijn ouders dit toch niet aandoen’. Is het abnormaal dat ik met mijn vriend verder wil omdat hij in de gevangenis heeft gezeten?
            Life, als je eens wil babbelen, dan ben ik zeker bereid naar je te luisteren, want het is zeker niet gemakkelijk! En idd, als je minder dan 3 jaar krijgt, moet je 1/3 van je straf zitten. En elektronisch toezicht is zeker nog een optie!!! Hopelijk mag je man overkomen naar België, dat zou het al een pak gemakkelijker maken, maar je schrijft en belt elkaar toch hoop ik?
            Hou je maar sterk en haal vooral veel liefde uit de dingen die je man zegt, schrijft of doet. Dat heb ik ook gedaan en ook al heeft hij een fout gemaakt en laat hij je nu even alleen…ik hoop dat hij er toch voor je is, op een andere manier dan wel, maar het doet veel.

            sterkte
            saartje

            #1259
            life
            Deelnemer

              hallo Saartje,

              dank je wel. Ik kreeg het de laatste tijd wat moeilijker, ik denk omdat de boosheid al voor een deel weg is en het gemis groter wordt. zijn overplaatsing zal wel lukken denk ik aangezien hij de papieren al ondertekende. Ben ook blij te horen dat hij na 1/3 vrij zal komen. Dus in het slechtste geval na 10 maanden. Misschien wel nog vroeger.
              Gelukkig zijn er bijna 3 maand voorbij.

              groeten Life

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.